اوضاع نان چه در بحث کیفیت چه قیمت، مورد مناقشه نانوایان، مردم و مسئولان بوده و هست و احتمالاً در آینده خواهد بود. در چنین شرایطی تصمیم‌گیری در خصوص بالا بردن سطح کیفی نان و قیمت آن قطعاً تصیمی بوده که واکنش‌هایی از سوی مردم و نانوایان در پی داشته است.

نان به نرخ کیفیت

هاشم رسائی‌فر/

 اوضاع نان چه در بحث کیفیت چه قیمت، مورد مناقشه نانوایان، مردم و مسئولان بوده و هست و احتمالاً در آینده خواهد بود. در چنین شرایطی تصمیم‌گیری در خصوص بالا بردن سطح کیفی نان و قیمت آن قطعاً تصیمی بوده که واکنش‌هایی از سوی مردم و نانوایان در پی داشته است. داستان کیفیت و قیمت نان گویا این بار به شکل دیگری در حال به‌روزرسانی است و چند روزی می‌شود که زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش سطح کیفی نان وجود دارد. اتفاقی که خواسته مردم است و آن‌ها بارها در گزارش‌هایی که منتشر شده به این موضوع اذعان داشته و از مسئولان درخواست کردند به موضوع کیفیت نان رسیدگی کنند. گرچه این شائبه به وجود آمده که افزایش قیمت نان هم در آینده محتمل است و مردم در این باره دلمشغولی‌هایی دارند.

• غصه‌ای به نام نان

یکی از شهروندان در این خصوص می‌گوید: چند روزی می‌شود که خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت نان وجود دارد اخباری که هنوز قطعی نشده اما آنچه ما شنیده‌ایم این موضوع جدی است و اجرایی خواهد شد.

او همچنین عنوان می‌کند: نانوایی‌های دولتی که قیمت نانشان را به قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌دهند گرچه احساس می‌شود برخی از آن‌ها چون نمی‌توانند قیمت را بالا ببرند وزن چونه خمیرشان را کمتر می‌گیرند و این گونه سودشان را افزایش می‌دهند!

شهروند دیگری با ابراز نارضایتی از وضعیت نان در برخی از نانوایی‌های شهر مشهد گفت: کیفیت نان در بسیاری از نانوایی‌ها شرایط خوبی ندارد من بارها این موضوع را به نانوایی‌ها اعلام کرده‌ام و از آن‌ها درخواست نمودم به این مشکل رسیدگی کنند و نان باکیفیت‌تری در اختیار مردم قرار دهند که آن‌ها نیز شاکی شدند و اعلام می‌کنند کیفیت نان به آرد آن است آردی که به ما تحویل می‌دهند همین است و نمی‌شود با آن معجزه کرد.

وی در ادامه می‌افزاید: اگر قرار است افزایش قیمتی در بحث نان اتفاق بیفتد ابتدا باید کیفیت نانی که به دست مردم می‌دهند اصلاح شود این ظلم بزرگی در حق مردم است که پول بیشتری بدهند و نان بی‌کیفیت‌تری به خانه ببرند.

مطلب بعدی سر و سامان دادن به اوضاع نانوایی‌های آزادپز است که قطعاً این موضوع نیاز به رسیدگی دارد و باید نظارت بیشتری در این خصوص صورت بگیرد. قیمت‌هایی هم که آزادپزها برای خودشان دارند هم جای بحث دارد که هرج و مرج در موضوع نان به وجود آورده است و هر کسی به هر نرخی بدون نظارت آنچنانی نان آزاد به دست مردم می‌دهد و کسی نیست به داد مردم برسد!

• نسخه استاندار برای کیفیت نان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص شرایط نان و اخباری که در این مورد وجود دارد، گفت: همه موضوعات مطرح شده در مورد نان چه در مورد قیمت چه در بحث کیفیت در حال حاضر با رایزنی که با اتحادیه نانوایان شده در حال انجام است که بیشتر این مطلب برای نانوایی‌های آزادپز است و تغییر قیمت نان دولتی هنوز قطعی نیست.

علی رسولیان همچنین در واکنش به این موضوع که آیا قیمت نان آزادپزها افزایش خواهد داشت، عنوان کرد: آزادپزها قیمت‌ها را تاکنون خودشان افزایش داده‌اند و افزایشی در این موضوع نخواهد بود آنچه مورد بحث است این است کیفیت نان سطح‌بندی شود و قیمت آن‌ها نیز به همین صورت اصلاح شود. تلاش ما این است کیفیت نانی که به دست مردم می‌رسد چه در آزادپزها و چه دولتی‌ها افزایش یابد و بر اساس طرحی که آقای استاندار دارند نظارت متناوبی از مزرعه تا سفره بر کیفیت نان مصرفی مردم بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.