به همت بنیاد کرامت امام رضا(ع) و مجمع شاعران اهل بیت(ع)، آیین اختتامیه همایش ملی «موکب کلمات» در سالن همایش‌های باب‌الجواد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اختتامیه همایش ملی «موکب کلمات» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

قدس آنلاین:  این آیین که با حضور استادان شعر آیینی کشور ازجمله حاج محمود اکبرزاده، استاد محمدجواد غفورزاده شفق، استاد رستگار، جواد حیدری و نیز حضور معنوی استاد سیدرضا مؤید خراسانی و ستایشگران و پیرغلامان اهل بیت(ع) همراه بود، رونمایی از نشان همایش ملی اربعین و رونمایی از کتاب «موکب کلمات» ویژه اشعار اربعینی صد شاعر و آلبوم صوتی «موکب کلمات» ویژه مجموعه صوتی ۱۰ شاعر با صدای استاد بهروز رضوی صورت گرفت.

در ابتدای این مراسم که همراه با مداحی اهل بیت و سکانداری شاعر توانمند شهرام شکیبا بود، محسن منصوری مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی و مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) گفت: بنیاد کرامت به دلیل مسئولیت داشتن در حوزه اربعین آستان قدس رضوی در این عرصه فعالیت دارد و معتقدیم در سال‌های اخیر پدیده نجات‌بخش اربعین توانسته فریادرس همگان باشد. الحمدلله این اجتماع اهل حق سال به سال پرشکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب تأکید بسیار داشتند که شعر و شاعر در موضوعات اجتماعی وارد شوند، تصریح کرد: هنر، شعر و نوحه از مهم‌ترین عوامل نشر اربعین هستند و باتوجه به اینکه معظم‌له در حکم تولیت آستان قدس رضوی این نهاد را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی دانستند و براین اساس که اربعین نیز عرصه نشر فرهنگ اهل بیت(ع) است، بنابراین تصمیم گرفتیم در زمینه ظرفیت فرهنگی این رخداد تلاش داشته باشیم.

منصوری گفت: ستاد اربعین آستان قدس رضوی در دو عرصه در موضوع اربعین خدمات‌رسانی دارد. عرصه نخست حوزه خدماتی است که با استقرار موکب‌هایی در این زمینه‌ها فعالیت می‌کند و در عرصه دوم حوزه فرهنگی است که از سال گذشته برنامه‌های مهم فرهنگی مانند تقدیر و تکریم منازل میزبان زائران، تقدیر و تکریم مواکب عراقی، اجرای طرح بانی زیارت برای اعزام محرومان، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی و برگزاری کنگره شعر اربعین را در دستور کار دارد.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) با بیان اینکه این برنامه‌ها به صورت کاملاً مردمی برگزار می‌شود، افزود: این بنیاد مسئولیت پشتیبانی از این برنامه‌ها را برعهده دارد.

وی افزود: شعر در دستگاه اهل بیت(ع) دارای جایگاه رفیعی است؛ بنابراین بنا داریم در بنیاد کرامت امام رضا(ع) کمک کنیم تا اتفاقات خوبی در این عرصه رخ دهد.

در ادامه هادی جان فدا، دبیر اجرایی این اختتامیه با ذکر هدف از شناسایی و جمع‌آوری آثار فاخر در مورد اربعین، آثار رسیده به دفتر همایش را ۴۰۰ اثر عنوان کرد و گفت: پس از چهار مرحله داوری و دقت گروه علمی این همایش که دبیری آن را استاد محمدعلی مجاهدی بر عهده داشت، از تعداد ۱۳ اثر در این اختتامیه قدردانی به عمل می‌آید.

در این مراسم از شاعران و مداحان اهل بیت(ع) نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.