عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مساله اساسی در مورد ساخت بیمارستان ۵۴۰تختخوابی حاشیه شهر مشهد این است که متولی مشخصی برای ساخت ندارد و هر کدام از دو وزارتخانه راه و شهرسازی و بهداشت و درمان دیگری را متولی ساخت و شروع این پروژه عنوان می کنند.

ساخت بیمارستان ۵۴۰تختخوابی حاشیه شهر مشهد  متولی مشخصی ندارد/ بهداشت و درمان مردم نباید تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار بگیرد

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و درمان در مورد ساخت بیمارستان ۵۴۰تختخوابی حاشیه شهر مشهد علی رغم اختصاص زمین آن توسط آستان قدس رضوی از ۳سال قبل، همچنان تعلل می کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نباید با بهانه گیری اجرای پروژه ها را معطل کنند، بویژه در مواردی از جمله ساخت این بیمارستان که نیاز مبرم و اساسی مردم حاشیه شهر مشهد است نباید اتلاف وقت صورت بگیرد.

بنایی ادامه داد: در جلسات قبلی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز بر ملی بودن این بیمارستان تاکید صورت گرفت و مقرر شد که وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی سهم خود را در این پروژه پرداخت کنند تا ساخت این بیمارستان آغاز شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان داشت: مساله اساسی در ساخت این بیمارستان آن است که متولی مشخصی برای ساخت ندارد و هر کدام از این دو وزارتخانه دیگری را متولی ساخت آن عنوان می کند و معتقد هستند که باید اختصاص بودجه ابتدا از سمت آن صورت بگیرد .از طرفی وزیر راه و شهرسازی که قول مساعدی مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام بهداشت و درمان در استان خراسان رضوی تاپایان سال را ارائه کرده است انتظار می رود در مورد این بیمارستان نیز ورود جدی داشته باشد .

بنایی ادامه داد: در جلسه این هفته کمیسیون عمران نیز موضوع بیمارستان ۵۴۰تختخوابی حاشیه شهر مشهد را مطرح خواهم کرد تا دستگاه های متولی ساخت این بیمارستان به کمیسیون فراخوانده شده و سیاست خود را برای ساخت آن مطرح کنند، زیرا این بیمارستان تنها متعلق به مشهد نیست و در صورت ساخت و تجهیز آن علاوه بر شهروندان ، پاسخگوی زائران و مجاوران نیز خواهد بود. از طرفی اینکه آستان قدس رضوی زمین این بیمارستان را از ۳ سال قبل اختصاص داده و ساخت آن همچنان بلاتکلیف است جای سوال و بررسی را دارد.   

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه شهر مشهد سالانه میزبان زائران زیادی است باید سرانه تخت بیمارستانی آن افزایش پیدا کرده و به استاندارد های این حوزه نزدیک شود، از این رو انتظار می رود با همکاری سازمان برنامه و بودجه ، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت بهداشت و درمان و خیرین ساخت این بیمارستان در سال جاری آغاز شود زیرا پروژه ساخت آن حداقل ۳ سال به طول خواهد انجامید.

بنایی افزود:  دولت باید در  مسیربهداشت و درمان  به گونه‌ای گام بردارد که خطری متوجه قشر ضعیف و متوسط جامعه برای مراجعه به مراکز درمانی نشود و درمان مردم به هیچ وجه تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.