همدان _ رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی بین ادیان و فرهنگ بهره زیادی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: انسان‌ها با وجود امکانات پیچیده در حوزه ارتباط و جهانی‌سازی، هنوز درک درستی از یکدیگر پیدا نکرده‌اند.

مردم جهان خواهان اقدام عاجل برای احیا کرامت انسانی هستند
‍ به گزارش قدس انلاین، ستوان ستکفسکی مدیر منطقه ای یونسکوپیش ظهر شنبه درنشست ادیان ومذاهب با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند تکثر فرهنگی و تنوع فکری است افزود: متاسفانه جامعه امروز دچار سوتفاهم شدید بین اقوام مختلف، نفرت، تبعیض بین جوامع انسانی شده و خشونت و جنگ هنوز هم دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: میراث فرهنگی بی‌شماری در جاده ابریشم توسط نیاکان به جا گذاشته شده است و اقوام مختلف به طور صلح آمیز در اطراف این جاده با یکدیگر زندگی می کردند.
ستکسفکی با بیان اینکه نام جاده ابریشم برای اولین بار توسط دانشمند آلمانی به این راه اطلاق شد بیان کرد: جاده ابریشم انسان‌ها و فرهنگ‌های مختلف را در تعامل قرار می‌دهد و باعث ترویج فرهنگ‌ها می‌شود.
رییس دفتر منطقه ای یونسکو با بیان اینکه سایت‌ها و بناهای تاریخی در جاده ابریشم نماینده مذاهب جوامع محلی هستند گفت: یونسکو نقش حمایتی در احیای جاده ابریشم دارد و طی سال‌های اخیر برنامه شرق و غرب این جاده را افتتاح کرده است.
وی با بیان اینکه پروژه احیای جاده ابریشم بعد از اکتشاف ۵ سایت باستانی آغاز شده است بیان کرد: اکتشافات تاریخی جاده ابریشم نشان دهنده عمق هویت و فرهنگ در این جاده است.
ستکفسکی با بیان اینکه میراث فرهنگی و تعاملات جاده ابریشم به برکت یونسکو احیا شده است عنوان کرد: بهبود تکثر فرهنگی و گفت‌وگوی بین ادیان به نفع کل جهان تمام می‌شود.
وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه جاده ابریشم باید تعهد خود را نسبت به گفت‌وگوی بین ادیان و فرهنگی برای ترویج همکاری و صلح حفظ کنند ادامه داد: مردم جهان خواهان اقدام عاجل برای احیای کرامت انسانی و از بین رفتن خشونت هستند.
ستکفسکی با بیان اینکه کرامت انسانی باید به عنوان اصل در نظر گرفته شود، عنوان کرد: سازمان ملل ترویج نزدیکی فرهنگ‌ها را تصویب کرده و یونسکو حمایت کننده این امر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.