رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: آمادگی این را داریم تا به جای اینکه شرکت‌ها برای مدیران دولتی توانمندی‌های خود را ارائه کنند، شرکت‌های دولتی مشکلات خود را به نوآوران، فناوران و فعالیت‌های دانش‌بنیان ارائه کنند تا آنها راه‌حل بدهند.

آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل نیازهای مجموعه‌های دولتی

به گزارش قدس آنلاین، رضا قنبری در خصوص برگزاری چهاردهمین نمایشگاه برق، تجهیزات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: اتفاق خوبی که در کشور افتاده، این است که ما در حال نزدیک شدن به یک خودباوری هستیم و فارغ‌التحصیلان به این می‌اندیشند که می‌توانند بدون استخدام به ایجاد کسب و کار مبادرت ورزند. کسب و کار امر پیچیده‌ای است. مهم‌ترین مساله در این حوزه نیاز و کشش در بازار است.

وی ادامه داد: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها بیشتر شود و پارک علم و فناوری نیز آمادگی همراهی در این زمینه را دارد تا به جای اینکه شرکت‌ها برای مدیران دولتی توانمندی‌های خود را ارائه کنند، شرکت‌های دولتی باشند که مشکلات خود را به نوآوران، فناوران و فعالیت‌های دانش‌بنیان ارائه کنند، تا آنها راه‌حل بدهند. این یک محرک بزرگ برای نوآوری است. در ازای رفع این مشکلات به اقتصاد شرکت دانش‌بنیان نیز کمک خواهد شد.

قنبری تصریح کرد: هدف ما نهادینه کردن این فرهنگ است که همه این زنجیره عرضه و تقاضا در یک فرایند کنار هم قرار گیرد. البته باید در این مسیر صبور بود و هزینه‌ها را مستقیم در قالب این فرهنگ هزینه کرد. نهادهای دولتی باید صورت مساله را به صورت شفاف برای نوآوران ارائه دهند. در واقع در این نمایشگاه عرضه‌کننده کسی است که مشکل دارد و کسی که بازدید می‌آید دنبال راه‌حل است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین پارک و شرکت برق خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهایی که مسئولیت جهت‌دهی فناوری‌های استان را دارد، در قالب این تفاهم‌نامه مقرر شد در آموزش و زنجیره نیازها به هم کمک کنیم وشرکت‌های دانش‌بنیان نیز از این فرایند منتفع شوند. چه چیز بهتر از این است که یک شرکت دانش‌بنیان سراغ نیازهای واقعی برود. ۳۴۰ شرکت دانش‌بنیان پارک برای رفع مساله در حال تربیت‌شدن هستند. وظیفه پارک نیز راه‌گشایی در این زمینه است. انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در استان نیز می‌تواند از ظرفیت برگزاری این نمایشگاه استفاده کند.

وی بیان کرد: مدیران صنعت برق به این نتیجه رسیده‌اند که  نیازهای خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهند تا اگر لازم بود راه‌حل‌های نوآورانه برای مشکلات پیشنهاد شود. این راه‌حل‌ها هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد و می‌تواند از آن استفاده کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.