مدارس روستایی و مناطق محروم خراسان رضوی بوفه تغذیه برای دانش آموزان ندارند.

مدارس روستایی و محروم بوفه تغذیه ندارند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی افزود: غیر از این مدارس تمامی مدارس استان دارای بوفه تغذیه در اشکال مختلف هستند و در این زمینه مشکلی ندارند.

علی محمد یونسی افزود: ساماندهی همه بوفه های مدارس به منظور افزایش کنترل و نظارت با هدف تامین و تضمین سلامت دانش آموزان در این حوزه از مهمترین اهداف در حال پیگیری است و سال گذشته دو هزارو ۶۷۴ بوفه مدرسه در استان زیر پوشش طرح تغذیه سالم قرار گرفتند و  اقلام خوراکی مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی در بین دانش آموزان با نظارت کامل توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز روند ساماندهی در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید امسال نیز بوفه های جدیدی زیر پوشش این طرح قرار می گیرند تا هر چه بیشتر این طرح توسعه یابد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی با اشاره به این که فراخوان عمومی برای جذب شرکتهای تولیدی جهت همکاری با این سازمان هفته گذشته اعلام شده است افزود: شرکت های متقاضی شرکت در این طرح باید جهت اخذ تائیدیه شرایط درج شده در فراخوان را از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کنند تا در صورت داشتن شرایط اسامی آنها به نواحی آموزشی اعلام شود.

یونسی افزود: بوفه های مدارس برای تامین اقلام خوراکی موظف به تامین از شرکت های معرفی شده و عدم عرضه اقلام مضر اعلام شده در لیست اقلام غیر مجاز اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هستند.

استان خراسان رضوی دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.