رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ارسال نامه‌ای به شهردار تهران در خصوص توقف اجرای طرح کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: چنانچه آقای حناچی پاسخ مشخصی به نامه فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ ندهد، این طرح در شورای عالی ترافیک با حضور وزیر کشور مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

نامه راهنمایی و رانندگی به شهرداری برای توقف اجرای طرح کاهش آلودگی هوا

قدس آنلاین: سردار کمال هادیانفر (رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات شهرداری تهران مبنی بر اینکه پلیس به عنوان یکی از اعضای شورای ترافیک تنها یک رأی درباره طرح کاهش آلودگی هوا دارد، گفت: براساس قانون، مدیریت ترافیک با پلیس است و در این حوزه بحث تردد و ترافیک جزو موضوعاتی است که پلیس مسئولیت آن را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در خصوص طرح کاهش آخرین نظرات کارشناسی ارائه شده و براساس اظهارنظر فنی رییس پلیس راهور تهران مشخص شده است که وضعیت ترافیک با اجرای طرح کاهش وضعیت مطلوبی ندارد و در کاهش آلودگی نیز تأثیرگذار نبوده است. تدابیر فرمانده ناجا بر این بود که نامه‌ای با امضای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خطاب به آقای شهردار تهران نوشته شود که هفته گذشته نیز ارسال شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  با بیان اینکه در نامه ارسالی به شهردار طرح جایگزینی به جای طرح کاهش پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: به صراحت در این نامه تأکید شده که این طرح پاسخگوی نیاز ترافیک تهران نخواهد بود و ضمن اینکه گره‌های ترافیکی و افزایش سفر ایجاد کرده است، باعث افزایش آلودگی هوا شده و بار مالی نیز بر مردم از جهت پرداخت حق ورود به طرح داشته است. همچنین در رینگ دوم با افزایش بار ترافیک مواجه بودیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه معتقدم اصرار شهرداری برای اجرای این طرح بیشتر به دلیل موضوعات مالی طرح است، خاطرنشان کرد: اصرار شهرداری برای اجرای این طرح به دلیل مدیریت ترافیک نیست، بلکه بیشتر مسائل مالی مد نظر است، چراکه درآمد زیادی این طرح برای شهرداری داشته است و طبیعی است که شهرداری در این خصوص نیز اصرار داشته باشد. ما نیز منتظر پاسخ شهردار به نامه فرمانده پلیس راهور تهران به شهردار هستیم. بدیهی است که اگر در این حوزه در ایفای مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی و حقوق مردم کاری انجام نشود، حتما در جلسه شورای عالی ترافیک این موضوع را مطرح می‌کنیم.

وی درباره مهمترین پیشنهادات پلیس برای اصلاح طرح کاهش ادامه داد: در این طرح مردم در طول هفته یک و نیم روز می‌توانند از محدوده طرح کاهش استفاده کنند و بغیر از آن هیچ محدودیتی برای ورود به طرح ندارند و می‌توانند با پرداخت هزینه آن آزادانه وارد محدوده طرح کاهش شوند و این نشان می‌دهد که در این طرح بیشتر درآمد مد نظر است و مدیریتی برای ترافیک وجود ندارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: ما اصلاحاتی را در خصوص این طرح ارائه کردیم در این طرح که در حال اجراست ۴ میلیون خودرو می‌توانند یک و نیم روز وارد محدوده شود و مابقی را با پرداخت پول وارد شوند، اما ما درخواست اعمال ماده ۱۸ را داده‌ایم. ما ۴ میلیون را تبدیل بر یک سوم کرده‌ایم یعنی روز را از یک و نیم روز به دو روز افزایش دادیم، در حالی که در طرح‌های گذشته تقریبا دو و نیم روز بوده است و اعلام کردیم این کاهش باید در یک سوم طرح اتفاق بیفتد و مازاد آن نیز اگر کسی وارد طرح شود باید اعمال ماده ۱۸ شده و خودرو جریمه شود، چراکه اگر قرار است آلودگی هوا را کاهش دهیم باید برخورد و خودرو را جریمه کنیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: برای موضوعات اضطراری مردم نیز باید به طور محدود طرح روزانه برای منطقه زوج و فرد به فروش برسد.

وی درباره توقف طرح کاهش گفت: منتظر هستیم پاسخ شهردار تهران به نامه رییس پلیس تهران بزرگ به دست ما برسد و همانطور که گفتم، اگر نتیجه‌ای نگیریم به شورای عالی ترافیک ارجاع می‌شود و با حضور وزیر کشور در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود. ما اعلام کردیم طرح کاهش با هدف کسب درآمد است و هیچ خیر و صلاحی برای مردم و ترافیک در آن وجود ندارد و این براساس نظرات کارشناسی است که پلیس تهران انجام داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.