همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت : شناسنامه مناطق تفریحی، توریستی و گردشگری آبی استان همدان تهیه و تدوین شود.

شناسنامه مناطق گردشگری آبی تهیه شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان، منصور ستوده در جلسه گردشگری  برگزارشد، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری چندی پیش تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید که براساس آن اجازه داده شده گردشگران با رعایت کامل قوانین و مقررات زیست محیطی در تاسیسات و منابع آبی کشورمان به گردشگری بپردازند.

وی افزود: با ابلاغ این آئین نامه باید تا پایان امسال گام‌های مهم و بلندی در این بخش برداشته شود.

ستوده بیان کرد: گردشگری در همه منابع آبی از سدها گرفته تا تالاب ها، آب‌بندها و آبخوان‌ها با این تفاهمنامه ممکن شده است که با رعایت کامل ضوابط و مقررات زیست محیطی انجام خواهد شد که باید به صورت یک طرح مدون تهیه شود و در کارگروه اشتغال مطرح شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار کرد: در زمینه ساخت و ساز در این تاسیسات به هیچ عنوان زمینی فروخته نخواهد شد و فقط به عنوان بهره برداری زمین با نظارت کامل این وزارتخانه و وزارت نیرو به متقاضیان اجاره داده می شود و آنها مجازند از سازه های سبک که منطبق با شرایط زیست محیطی هستند در کنار منابع آبی استفاده کنند تا آسیبی متوجه این منابع نشود.

وی از ضرورت نقشه جی آی اس تحت عنوان گردشگری آبی خبرداد و افزود: سامانه ای در راستای پتانسیل گردشگری آبی همراه با بانک اطلاعاتی این مناطق باید تهیه شود.

ستوده با بیان اینکه لیستی از طرح های نمونه گردشگری تهیه و در کارگروه اشتغال مصوب شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید نسبت به حمایت از بخش خصوصی و دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این حوزه اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.