البرز- رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلم برداران کرج با انتقاد ازعملکرد برخی ادارات در راه اندازی واحد عکاسی در حوزه های زیر مجموعه گفت : حرفه و هنرعکاسی از جمله شغل هایی است که طی سالهای اخیر و در پی ظهور دوربین ها دیجیتالی، دچار تغییرات شگرفی شده است.

راه اندازی واحد عکاسی در برخی ادارات تخلف است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از اتاق اصناف مرکز استان البرز، سعید امیدوار اظهار کرد : فعالان و علاقمندان به هنر عکاسی بایستی با فراگیری علوم جدید مرتبط با این حرفه، خود را با شرایط جدید منطبق کنند اما باید توجه داشت که این تغییر و تحولات برای بسیاری ازعکاسان قدیمی سخت و چه بسا غیرممکن باشد از همین رو مشاهده می شود که بسیاری ازعکاسان قدیمی، دیگر توان اداره واحد صنفی خود را نداشته و به فکر تغییر شغل و خداحافظی با این حرفه افتاده اند.

وی افزود : مسائلی که در پی ظهور پدیده دیجیتال در عکاسی بوجود آمده به تنهایی کافیست که اداره کردن یک واحد صنفی عکاسی را با چالش همراه کند در این میان موازی کاری برخی ادارات و دستگاه های دولتی در دایر کردن واحد عکاسی، ضربه مهلک دیگری به فعالان این صنف وارد ساخته است.

امیدوار افزود : دایر کردن واحد عکاسی در دفاتر پیشخوان دولت، پلیس +۱۰، آموزش و پرورش، اداره پست و...نادیده گرفتن حقوق مسلم جامعه عکاسان و فیلم برداران است و جای تعجب دارد که چرا هیچ مقام مسئولی پاسخگوی این تخلف بزرگ و نقض آشکار حقوق عکاسان نیست.

وی افزود :به نمایندگی از طرف اعضای این صنف مراتب اعتراض و انتقاد همکاران خود را در نشست های متعدد و در محافل تصمیم گیر شهر بیان کرده ام، اما گویا صدای ما آنقدر بلند نیست که شنیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.