تبریز- مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه در ۱۵ روز پایانی سال ۹۷ طرح زوج و فرد در تبریز اجرا شد افزود: این طرح باعث کاهش ۲۷ درصدی میزان تراکم خودرو در هسته مرکزی شهر شد.

طرح زوج و فرد در تبریز موجب کاهش ترافیک شد

به گزارش قدس آنلاین؛ اصغر آدی بیگ شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح زوج و فرد خودروها از دوم شهریور طبق مصوبه شورای ترافیک استان به منظور فرهنگ سازی بین شهروندان در تبریز آغاز شده است، اما از ۱۵ مهرماه اعمال قانون در این خصوص انجام می گیرد.

وی افزود: از شهروندان انتظار داریم در این طرح با رعایت قوانین و اصول ترافیکی به گونه ای عمل کنند که اعمال قانونی برای آنها رخ ندهد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ارتباط با اختصاص زمانی برای هماهنگی و فرهنگ سازی شهروندان پیش از اجرای طرح، اظهار کرد: مقرر شد این طرح به طور موقت از دوم شهریور آغاز شود تا مدارس نیز اگر نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی برای سرویس مدارس هستند، فرصت این هماهنگی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ساعت آغاز این طرح از ۱۰ صبح خواهد بود، گفت: در این بین خودروهای استیجاری اداره‌های مختلف شامل استثنا نبوده و حق عبور و مرور ندارند.

آدی بیگ یادآور شد: همچنین خودروهای حمل بار، سرویس های حمل و نقل عمومی مثل تاکسی ها و اتوبوس ها و یا سرویس های مدارس که دارای برچسب هستند، خودروهای پلاک قرمز و خودروهای اضطراری مشکلی برای تردد ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.