تولیت آستان قدس رضوی گفت: عزت و افتخار ملی ایران به برکت امامت و ولایت محقق شده است.

عزت و افتخار ملی ایران به برکت امامت و ولایت محقق شده است/ شکست حصر آبادان، قدرت حامیان صدام را شکست داد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ظهر امروز در همایش بزرگ عملیات ثامن‌الائمه در قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق ارتش اظهار داشت: شهدا و جانبازان در مسیر عزت آفرینی برای کشور تمام هستی و سرمایه خود را دادند و باید قدردان آنها باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: عملیات حصر آبادان در سخت‌ترین شرایط ممکن صورت گرفت زیرا دشمن از چهار طرف مختلف آبادان را محاصره کرده بود و قصد ساقط کردن آبادان را داشتند.

مروی با بیان اینکه امام راحل در این شرایط با اتکال به خداوند متعال فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود ادامه داد: همین اتفاق نیز رخ داد و با شکسته شدن حصر آبادان هیمنه پوشالی رژیم بعث و صدام شکست و این در حالی بود که تمامی قدرت‌های روز دنیا پشت سر وی بودند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: تسلیحات و دانش نظامی و امکانات زیادی پشت سر صدام آمده بود اما در این شرایط این ما بودیم که پیروز شدیم اما چه شد که در این نبرد نابرابر به برتری رسیدیم؟

مروی تصریح کرد: رژیم بعثی و در راس آن صدام تمامی محاسبات مادی را صورت داده بودند و براساس این محاسبات بود که فکر می‌کردند ظرف یک هفته تهران را فتح می‌کنند اما آنها از قدرت محاسبه ایمان و اعتقادات مردم و رزمندگان ما غافل بودند و غرور ملی ما را محاسبه نکرده بودند.

وی با اشاره به اینکه مردم در مقابل این هجوم همه جانبه دست از همه چیز خود کشیدند و به دفاع روی آوردند خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مهمترین نمادی بود که براساس آن حتی یک وجب از خاک ایران نیز گرفته نشد و از این نظر در تاریخ ایران دفاع مقدس یک استثنا است.

مروی با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی وعده‌های الهی محقق شد و آن را شاهد بودیم ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید اگر نصرتی صورت بگیرد خداوند نیز این نصرت را صورت می‌دهد و این یک حقیقت قرآنی است و امروز مصداق این فرمایش را شاهد هستیم زیرا ما قدرت برتر نه در سطح منطقه بلکه در جهان هستیم.

وی گفت: امروز نیز اصرار دشمن و عربستان برای اینکه عنوان کنند ایران در مسئله آرامکو نقش داشته برای این است که نمی‌خواهند خود را دچار خفت و خاری کنند؛ این قدرت و عزتی است که خداوند به ما داده است و بسیاری از این قدرت‌ها در شرایط تحریم رقم خورده است.

مروی افزود: اینکه روسای جمهوری سه کشور در سازمان ملل از رئیس جمهور ما درخواست صحبت دارند بیانگر عزت ما است و تمام این مسائل به برکت امامت و ولایت محقق شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.