همزمان با هفته دفاع مقدس واحد مطالعات دفاع مقدس روز شنبه طی مراسمی در کتابخانه تخصصی ادبیات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افتتاح شد.

واحد مطالعات دفاع مقدس در کتابخانه آستان قدس رضوی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون امور کتابخانه‌ های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: واحد مطالعات دفاع مقدس با برخورداری از حدود ۹ هزار منبع چاپی و یک هزار منبع غیرچاپی شامل منابع شنیداری و دیداری و پایگاه‌ها با موضوع دفاع مقدس، به همت اندیشگاه رضوی این سازمان راه اندازی شده است.

حسین خسروی هدف از راه‌اندازی این مرکز را حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از طریق تهیه و گردآوری آثار حوزه ادبیات دفاع مقدس، ایجاد اتاق فکر برای سازمان‌ها و مؤسسات فعال در حوزه دفاع مقدس، فعال‌ سازی گروه‌های علمی و پژوهشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، انـجام پژوهش‌های علـمی و کاربردی،  تربیت پژوهشگر و نیروهای متخصص در حوزه ادبیات مقاومت، ترویج ادبیات مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و انتقال آن به نسل‌های آینده، راه‌ اندازی پایگاه دیجیتالی به منظور ایجاد ارتباط علمی با پژوهشگران و صاحب‌ نظران، مجموعه‌ سازی و جمع‌آوری کتب، پایان‌ نامه‌ها، نشریات و محصولات صوتی، تصویری و بهره‌ برداری مناسب از توانمندی‌های سازمان‌های مرتبط با این حوزه ذکر کرد.

وی افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی در مجموع بیش از ۵۰ هزار نسخه کتاب در قالب هشت هزار و ۷۰۰ عنوان در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس، آزادگان و جانبازان و موضوعات مرتبط با آن در اختیار دارد که یکی از غنی ترین منابع مطالعاتی کشور در این حوزه به شمار می رود.  

کتابخانه آستان قدس رضوی دارای بیش از ۳۰ میلیون منبع مطالعاتی، ۱۰ کتابخانه تخصصی در حرم مطهر رضوی و ۵۴ کتابخانه وابسته در سراسر کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.