سرپرست سازمان آتش نشانی تربت حیدریه گفت: طبق برآورد و تعریفی که ما از استاندارد بودن ساختمان‌ها داریم، اکنون ۹۰ درصد منازل مسکونی این شهر و از جمله پروژه مسکن مهر آن، فاقد ایمنی هستند.

۹۰درصد منازل مسکونی تربت حیدریه تأییدیه ایمنی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، عظیم چوپان در رابطه با امکانات آتش نشانی تربت حیدریه عنوان کرد: امکانات آتش نشانی تربت حیدریه هنوز به نقطه مطلوبی نرسیده است ولی در بحث مقایسه با شهرهای هم طراز، هم سطح هستیم.

سرپرست سازمان آتش نشانی تربت حیدریه به فقدان نردبان هیدرولیکی برای مهار حریق در ارتفاعات بیش از سه طبقه اشاره کرد و افزود: برای تهیه این نردبان ۳۲ متری به اعتباری معادل ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد ریال که معادل ۲۵ درصد بودجه شهرداری است، نیازمند هستیم.

وی از کمبود نیروی آتش نشان در این سازمان خبرداد و گفت : ظرف سال جاری ۱۰ نفر از نیروهای ما بازنشسته می‌شوند که برای جبران اینن کمبود نیرو تا پایان سال ۲۰ نفر از نیروهایی که از طریق آزمون پذیرفته شده اند را جذب می‌کنیم.

چوپان تاکید کرد: میانگین حضور نیروهای آتش نشانی در محل حادثه زیر ۴ دقیقه است که با توجه مشکلات و معابرشهری زمان طلایی رسیدن به حوادث بین ۵ تا ۸ دقیقه است.

سرپرست سازمان آتش نشانی تربت حیدریه بودجه این سازمان را ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : از این مبلغ ۶۱۸ میلیون تومان را آتش نشانی تأمین می‌کند که تاکنون ۶ درصد آن محقق شده و حدود ۵ میلیارد تومان توسط شهرداری باید تأمین شود که در ۵ ابتدای سال جاری ۲۱ درصد آن محقق شده است.

وی به اماکن فاقد تاییدیه ایمنی آتش نشانی اشاره کرد و افزود: طبق برآورد و تعریفی که ما از استاندارد بودن ساختمان‌ها داریم، اکنون ۹۰ درصد منازل مسکونی این شهر و از جمله پروژه مسکن مهر آن، فاقد ایمنی هستند، همچنین پنج باب اداره و پاساژ که از مراکز تجمعی شهروندان محسوب می‌شوند، تاییدیه ایمنی ندارند.

چوپان یادآور شد: وسعت این فقدان ایمنی از نبود کپسول آتش خاموش کنی در منازل گرفته تا نادیده گرفتن اصول مهندسی ساخت و مباحث عمرانی را شامل می‌شود.

سرپرست سازمان اتش نشانی تربت حیدریه بیان کرد: علاوه بر این ساختمان این سازمان امداد رسان نیز فاقد ایمنی است و نیاز به امداد و مرمت دارد.

وی ابراز کرد: برخی انبوه سازان عمده دلیل برای رعایت نکردن اصول ایمنی و استقرار تأسیسات اعلام اطفای حریق در ابنیه خود را مقرون به صرفه نبودن اعلام کرده اند و از این حیث یک برنامه آموزشی خانه به خانه برای شهروندان و کارکنان ادارات در دست اقدام است تا شهروندان را با حداقل‌های رعایت اصول ایمنی آشنا کنیم.

چوپان بیان کرد: البته مشکل ما صرفا با تهیه نردبان برطرف نمی‌شود، زیرا متأسفانه برخی معابر تربت حیدریه به شکلی است که حتی اگر این نردبان هم موجود باشد، خودرو حمل نردبان قادر به عبور از همه معابر دچار حریق نیست.

سرپرست سازمان آتش نشانی تربت حیدریه مهم‌ترین اولویت سازمان مطبوعش درسال جاری را توسعه آموزش عمومی و همگانی عنوان کرد و گفت: این اقدام از طریق  آموزش شهروندی، آموزش مهد کودک، آموزش ادارات وسازمان ها، آموزش بلند مدت کاردانش و آموزش ضمن خدمت پرسنل دورن سازمان وبرون سازمان انجام می‌شود.

وی مجموع عملیات‌های آتش نشانی در ۶ ماه ابتدای سال جاری را ۶۸۲ مورد دانست و اظهار کرد: از این تعداد عملیات، ۳۴ مورد اطفاء حریق منزل مسکونی، ۲۳ مورد اطفاء حریق مغازه تجاری، ۲۰۴ مورد اطفاء حریق صندوق زباله، خار وخاشاک و لاستیک فرسوده، ۸۸ مورد صید مار از خودروها، منازل و مغازه‌ها بوده است.

چوپان گفت: تمرکز ما بیشتر روی آموزش خانه به خانه شهروندان با هدف پیشگیری از وقوع حادثه است.

سرپرست سازمان آتش نشانی تربت حیدریه ادامه داد: بر این اساس ظرف یک سال اخیر علاوه بر امدادرسانی به شهرهای اطراف، تاکنون هزار و ۲۷۶ فقره عملیات امداد و نجات و هزار و ۳۸۱ مورد بازدید برای تاییدیه ایمنی به منظور صدور پایان کار ساختمان، بازدید از مراکز تجاری و بازدید از آشپزخانه‌ها و تالارهای پذیرایی انجام داده‌ایم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.