طی مراسمی دو پروژه عمرانی با هزینه ۱۴۰میلیارد ریال در مناطق کم برخوردار طرق، شهرک شهید باهنر و رجایی به بهره‎برداری رسید.

۲ پروژه عمرانی در مناطق کم برخوردار مشهد به بهره‌‎برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین ، صبح امروز طی مراسمی با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، در راستای وعده مدیریت شهری برای افتتاح یا آغاز به‎کار حداقل یک پروژه عمرانی در هر ماه پروژه جاده محمدآباد به طرق به طول ۵ کیلومتر با هزینه ۱۲۰ بازگشایی شد.

علاوه بر این همزمان با بازگشایی مسیر محمد آباد – طرق پروژه تعریض و آسفالت باند شمالی بولوار حرحد فاصل شهرک شهید رجایی تا باهنر به طول ۱۸۰۰متر نیز با هزینه ۲۵ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

خلیل‎الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم گفت: پروژه بازگشایی جاده محمدآباد به طرق که یکی از خواسته‎های مردم ساکن این منطقه است از سال ۹۱ مطرح بود اما به دلیل خارج از محدوده بودن، مطالعات آن در سال ۹۳ انجام شد، مجوزهای لازم و نقشه‎های مورد نیاز آماده و تائیدیه کمیسیون ماده پنج نیز دریافت شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه در سال ۹۵ آغاز اما در سال ۹۶ به دلیل مشکلاتی از جمله تسهیل حریم اراضی متعلق به هوانیروز، دو کارخانه، فرودگاه و قرارداشتن لوله گاز در مسیر، پروژه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر، جلساتی با هوانیروز، فرودگاه و کارخانه‎های در مسیر انجام شد، همچنین با پیگیری‌های متعدد و همکاری فرودگاه و هوانیروز اراضی متعلق به این دو ارگان و اراضی دو کارخانه در مسیر تسهیل قرار گرفت و اواخر سال گذشته، عملیات اجرایی بازگشایی مسیر محمد آباد به طرق آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پروژه ظرف ۶ ماه و زودتر از زمانبندی در نظر گرفته شده به بهره‎برداری رسید، اظهارکرد: جاده محمد آباد-طرق به طول ۵ کیلومتر و عرض ۷ متر با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال احداث و سه برابر ظرفیت گذشته قابلیت تردد دارد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین مذاکراتی با هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام و موافقت آنها برای تسهیل ۲۰ هزارمترمربع از اراضی‌متعلق به هوانیروز به طول ۱.۲ کیلومتر از سوی شهرداری مشهد گرفته شد که پس از تسهیل، جاده محمد آباد –طرق به صد متری متصل خواهد شد.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.