بازرس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت: باید سیاست‌های اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری نسبت به کارآفرینی بخش مسکن تغییر جدی پیدا کند.

باید سیاست‌ مدیران شهری نسبت به بخش مسکن تغییر جدی کند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا اساسی  با بیان اینکه انتظار می‌رود که در شهری مثل مشهد مدیران به نحو شایسته‌تری به سرمایه‌گذاری و دغدغه‌های مسکن مردم بپردازند، عنوان کرد: در این شهر باید سرمایه گذاران سهل‌تر و ارزان‌تر سرمایه گذاری کنند تا شهروندان بتوانند ارزان‌تر و راحت‌تر زندگی را اداره کنند و جوانان نیز صاحب خانه شوند اما رویکردها، نگرش ها، سیاست ها و لوایح مدیران این شهر، عرصه را بر کارآفرینان و فعالان عرصه ساخت و ساز سخت تر کرده، امید خانه دارشدن را از جوانان گرفته و ناامیدی را در شهروندان شهر مشهد رواج داده شده.  

وی ادامه داد: اگر سیاست‌های اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری نسبت به کارآفرینی بخش مسکن تغییر جدی پیدا نکند و انبوه سازان را به عنوان پرچم داران حرکت و پویایی این شهر نبینند بخش مسکن نیز مانند بخش صنعت با رکود جدی‌تری مواجه خواهد شد و آینده نا امید کننده‌ای برای شهر امید و زندگی رقم خواهد خورد.  

بازرس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی تصریح کرد: حدود پنج هزار نفر در بخش مسکن سرمایه گذاری می کنند که باید بخش بزرگی ازهزینه‌های چهار میلیونی ساکنان شهر، هزینه‌های ۳۰ میلیونی زائرین و مسافرین مشهد و هزینه های هزاران میلیاردی خطوط قطارشهری مشهد را تقبل کنند و با تداوم روند موجود و افزایش هزینه‌های ساخت از طریق شهرداری و دستگاه‌های دولتی مانند بیمه تامین اجتماعی، شرکت‌های آب وبرق و... و. سرمایه گذاران این بخش از مشهد خارج می شوند و سوال این است که چرا سرمایه‌گذاران باید تاوان هزینه‌های سنگین اداره شهر را پرداخت کنند؟  

اساسی با بیان اینکه احداث ساختمان، تجمیع تولیدات کالای‌های داخلی است، خاطرنشان کرد: تمام ارکان مدیریتی شهر، تولید کنندگان، بازاریان، متخصصین، مهندسین و کارگران یک شهر را چه مستقیم و چه غیر مستقیم به حرکت و پویایی تشویق می کند، لذا حمایت از تولید داخلی طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری جز وظایف تمام مدیران دستگاه‌های دولتی و شهری است.

وی ادامه داد: اگر مدیران شهر تفکر عمیق در بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند و طبق آن عمل کنند و حمایت از سرمایه‌گذار و تولید کننده داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده و از هزینه‌های مسرفانه جلوگیری کنند همچنین رفتار و کردار عادلانه و محبت آمیز با شهروندان داشته باشند و آنها را یاور خود بپندارند شهر مشهد یک شهر پیشرفته، گردشگرپذیر، ایده آل برای سرمایه گذاری و برای زندگی، الگوی جهانی خواهد شد.  

بازرس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید از استاندار درخواست کرد که با توجه به طرح و اجرای مثلث توسعه اقتصادی در این استان، به شهرداری مشهد نیز در این زمینه گوش زد کند، گفت: توان و ظرفیت مهندسین، انبوه سازان، سازندگان و پیمانکاران این شهر، ساخت و احداث بیش از ۵۰ میلیون متر مربع در سال است که می توانند کارهای درخشانی و پروژه های ماندگاری در بخش های انبوه سازی مسکن، بزرگراه، اتوبان، منابع آب، تونل، مترو، قطارشهری، پل، تقاطع های غیر همسطح، نماد و المان های شهری و... را انجام دهند.

اساسی افزود: همچنین انتظار می رود مدیران این شهر بجای آوردن سرمایه گذار و پیمانکار از خارج استان از توان و ظرفیت انبوه سازان و پیمانکاران مشهدی استفاده کنند تا سود آن نصیب متخصصین و کارگران این شهر شود. همانطور در دورانی که شهرداری به توان مهندسین و سازندگان اعتماد کرده بودند پروژه‌های ماندگاری از جمله اجرای خط یک قطار شهری، بازگشایی خیابان صاحب الزمان، اجرای تقاطع های غیر همسطح بلوار وکیل آباد، برج های بلند مرتبه چند منظوره آرمیتاژ، باران، الیزه، پروژه‌های ششصد دستگاه، ساختمان های مرتفع و غیره انجام شد.

بازرس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه شورای شهر و شهرداری در دو دوره اخیر گرفتار گرایش های سیاسی شده و در اجرای وظایف اصلی خود کوتاهی می کند، عنوان کرد: همچنین در این دو دوره اخیر به مشکلات و معضلات شهر رسیدگی کامل نشده و کارها مقطعی و نمادین انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.