ابوالفضل حسن بیگی گفت: آمریکا با جلو انداختن اروپایی‌ها به عنوان پلیس خوب همواره تلاش دارد که ایران از برجام خارج نشود و بطور یکسویه به تعهدات خود عمل کند اما اروپایی‌ها نیز با اظهارات و اقدامات‌شان نشان دادند ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند نقش موثری در عرصه برجام و تحولات آن داشته باشند.

اروپا ضعیف‌تر از آن است که بتواند نقش موثری در برجام ایفا کند

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره موضع قاطع رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و خبر برخی رسانه ها مبنی بر خروج اروپا از برجام، اظهار داشت: آمریکایی ها تلاش دارند برای اینکه کشورمان را دو قطبی و بین مسئولین اختلاف ایجاد کنند، پیشنهادات گوناگونی ارائه دهند اما شاهدیم که فریب کاری و زیاده خواهی آنها برای همه آشکار شده است.

ابوالفضل حسن بیگی افزود: ایران هزینه های زیادی متحمل شد و در پی آن برجام شکل گرفت، در مرحله بعدی آمریکایی ها برنامه ریزی کردند که جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار بدهند و فریب کاری هایی را در برجام به وجود آوردند و در این بین حتی هیچ کشوری از اعضای ۵+۱ در حوزه توسعه هسته ای و بخش تحقیقات و توسعه تحقیقات با ایران همکاری نکرد. اما شاهد بودید که دانشمندان ایرانی توانستند نسل ۶ سانتریفیوژ را راه اندازی کنند و نسل ۸ هم به زودی راه اندازی می شود، به گونه ای که با هر یک از سانتریوفیوژهای نسل ۸ می توان ۲۸ سو تولید داشت که با میزان ۱۹۰ هزار سویی که مدنظر رهبری بود فاصله چندانی نداریم.

نمایش قدرت در سازمان ملل

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران در ۱۸ ماه گذشته نه تنها توقف نکرده بلکه گام های بلندتری هم برداشته است. از سوی دیگر، کشورمان حجت را بر سازمان ملل تمام کرد و بر مبنای برنامه هایش گام های خود را برداشت.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا با جلو انداختن اروپایی ها به عنوان پلیس خوب همواره تلاش دارد که ایران از برجام خارج نشود و بطور یکسویه به تعهدات خود عمل کند. جمهوری اسلامی ایران نیز به دو دلیل تلاش دارد به صورت گام به گام از برجام خارج شود، دلیل اول اینکه برای ۴+۱ و آمریکا راهی باقی نگذارد تا آنها نتوانند کشورمان را با طرح ادعاهای واهی خود در سازمان ملل در ذیل فصل ۷ شورای امنیت ببرند، نکته دوم این است که جمهوری اسلامی به جهان اعلام می کند بر اساس اصل دینی «اوفوا بالعقود»  بر سر تعهدات خود ایستاده است و به این ترتیب ایران هراسی از بین می رود و سهم خود را از صلح و آرامش ایفا می کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: با دفاع قاطعی که رئیس جمهور در نشست سازمان ملل داشت ایران در قامت یک ابر قدرت در برابر آمریکای تمامیت خواه قد علم کرد و نشان داد که ایران می تواند پاسخگوی صلح و آرامش منطقه ای باشد. سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل باعث شد علیرغم اقدامات و برنامه هایی که غول امپراتوری رسانه ای آمریکا انجام داد بُرد وسیعی داشته باشیم و قدرت دیپلماسی خود را به نمایش بگذاریم.

از اتحادیه اروپا تنها یک اسم باقی مانده است

وی همچنین درباره خبر خروج احتمالی اروپا از برجام گفت: اروپایی ها هم با اظهارات و اقدامات شان نشان دادند ضعیف تر از آن هستند که بتوانند نقش موثری در عرصه برجام و تحولات آن داشته باشند. از اتحادیه اروپا تنها یک اسم باقی مانده است، چنانچه شاهدید که انگلیسی ها در موضوع برگزیت مانده اند و دائم در حال تغییر نخست وزیر هستند. در فرانسه نیز مکرون آخرین روزهای ریاست خود را بسر می برد و سرمایه داری با اعتراضات مردمی به پایان خود رسیده است. همچنین در آلمان شاهدیم که حزب مرتبط با خانم مرکل رای نیاورد و او در روزهای آخر عمر سیاسی اش است.

حسن بیگی معتقد است: آمریکایی ها زیاده خواه هستند و ما اگر بخواهیم تسلیم آنها شویم قطعاً سرنوشتی جز نابودی برای ما رقم نخواهد خورد. آقای روحانی علیرغم تماما شیطنت هایی که آمریکایی ها و مقامات اسرائیلی داشتند، توانست فضای نشست را به سود ایران تمام کند. ایشان با تکیه بر قدرت ملی توانست مقتدرانه و بیش از آن چیزی که نسبت به آن برنامه ریزی کرده بود ظاهر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: سخنرانی رئیس جمهور و طرح وی برای صلح موجب استقبال کشورهای منطقه از طرح های ایران شد و همین شکست دیگری برای ترامپ بود. گرچه اروپایی ها هم برنامه را به گونه ای پیش بردند که بتوانند آقای روحانی به دیدار با ترامپ راضی کنند اما ایشان پاسخ  منفی داد و گفت بهترین فرصت برای ایران پیش آمده است و ما با ملت مان در مقابل زیاده خواهی غربی ها ایستاده ایم. مردم ایران مذاکره با آمریکایی ها را تحت هیچ شرایطی نمی پذیرند و آمریکا باید بداند که سرنوشت ایران همانند سرنوشت لیبی و عراق نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.