خراسان شمالی-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: افرادی که اقدام به حذف واژه شهید کرده اند، اگر به صورت مستقیم نیروی دشمن نباشد بدانند و آگاه باشند کاری که انجام می دهند، خواسته دشمن است.

حذف واژه "شهید" خواسته دشمن برای فراموشی فرهنگ شهادت است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، اظهار داشت: ایران امروز داشته هایش را مدیون رشادت ها، ایثارگری، برکت خون شهدا و رشید مردانی است که خالصانه و بدون درنظر گرفتن مسائل مادی برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مرز و بوم کشور پیش قدم شدند.

وی ادامه داد: آنچه که مایه عزت و افتخار کشور است و ما را به این اقتدار رسانده که در سازمان ملل متحد حرف اول تمامی کشورهای دنیا جمهوری اسلامی ایران باشد را مدیون شهدا هستیم.

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: در هر سرزمین و با هر اعتقادی مرسوم است که افتخارات سرزمینی شان را در قالب نماد به عنوان پشتوانه ای جهت تقویت روحیه در معرض دید قرار دهند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دشمن به این درک رسیده که آنچه توانسته ملت ایران را به اقتدار برساند شهادت و شهادت طلبی بوده و آنچه که می تواند ملت را در برابر مستکبران پیروز کند روحیه شهادت طلبی است.

وی افزود: کشورهای استکباری و غرب به دنبال این هستند که با حذف واژه شهید از معابر، روحیه شهادت طلبی را نیز از ذهن جوانان و نسل امروز پاک کنند، زیرا آن زمان که یک موضوع کمتر دیده و شنیده شود، مفهوم آن نیز از ذهن می رود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: حذف واژه شهید از کتابها، خیابان ها و کوچه ها با ارائه توجیهاتی که دارند، توجیه پذیر نیست.

این مقام مسئول اظهار داشت: افرادی که اقدام به حذف واژه شهید کرده اند، اگر به صورت مستقیم نیروی دشمن نباشد بدانند و آگاه باشند کاری که انجام می دهند، خواسته دشمن است.

وی افزود: ملت ما همانطور که شهید داده اند برای حفظ خط سرخ شهادت حاضرند دوباره شهید بدهند و افرادی که این توطئه را پیش گرفتند واکنشی خواهند دید که نتوانند از جا بلند شوند.

حجت الاسلام سالاری خط امام و رهبری را یک تفکر خواند و افزود: جوانان دهه های هفتاد و هشتاد با اینکه امام (ره) را ندیده اند و دفاع مقدس را درک نکرده اند، اما راه دین براساس فطرت پاک است و جوانان پاک ترین فطرت ها را دارند و این راه را به خوبی شناخته اند.

وی با بیان اینکه جوانهای امروز انقلابی تر هستند، گفت: جوانان روزهای انقلاب و دفاع مقدس برای دفاع از سرزمین شان  قدم در راه گذاشتند در حالی که جوانان امروز برای دفاع از حریم اسلام و اهل بیت فراتر از مرزهای داخلی و در یک کشور جانشان را فدا می کنند و این نشان دهنده نفوذ و صدور انقلاب است.

این مقام مسئول یادآور شد: حذف واژه شهید، هدف دشمن برای حذف فرهنگ شهادت از بین مردم است که عده ای دانسته و عده ای نادانسته در این کار قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.