سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی- مداحان دانش‌آموز - به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و کانون مداحان و شاعران آیینی کشور در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌­شود.

سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ‎سرای اندیشه، سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌­شود.

محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگ‌­سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری این آیین گفت: سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی برگزار می‌­شود.

وی درباره­ شاخص­‌های انتخاب دانش­‌آموزان در این همایش گفت: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار می‌گیرد. این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.

وی درخصوص نحوه­ و مهلت ثبت‌­نام دانش‌­آموزان در این همایش گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران فراخوانی برای ثبت‌­نام دانش­‌آموزان علاقه‌مند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش‌­آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود اقدام به نام­‌نویسی کنند.

رییس فرهنگ‌­سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز سه شنبه ۹ مهرماه، مقطع متوسطه اول روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز پنج‌شنبه ۱۱ مهرماه و کارگاه آموزشی برای راه یافتگان به مرحله نهایی روز یکشنبه ۱۴ مهرماه و آزمون نهایی روز سه شنبه ۱۶ مهرماه در فرهنگ‌­سرای اندیشه برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: در اختتامیه سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران- که روز پنج‌شنبه دوم آبان ماه برگزار می‌شود به نفرات اول تا سوم هر مقطع تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.