دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آمریکایی‌های بخواهند به برجام وارد شوند حداقل ۱۵۰ میلیون دلار هزینه خسارت باید بدهند.

آمریکایی‌ها برای بازگشت به برجام باید ۱۵۰ میلیون دلار خسارت بدهند

قدس آنلاین: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصاحت نظام در جلسه هم اندیشی دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها در بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: حتی اگر آمریکا وارد شود حادثه گذشته را تکرار نمی‌کنیم معلوم نیست دوباره به برجام برگردیم.

وی افزود: ما شرایط جدیدی فراتر از برجام می‌خواهیم که این همه خسارتی که به جمهوری اسلامی در اثر تحریم‌ها وارد شد را جبران شود.

رضایی بیان کرد: اگر آمریکایی‌های بخواهند به طرف برجام وارد شوند حداقل ۱۵۰ میلیون دلار هزینه خسارت را باید بدهند.

دبیر مجمع تشخیص مصاحت نظام یادآور شد: نحوه مواجهه و مبارزه با امریکا وارد مرحله جدید شده است دیپلماسی و سیاست خارجی ما باید در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شود.

رضایی اظهار داشت: شورای هماهنگی یکی از نهادهای انقلابی است که در دهه اول انقلاب شکل گرفته است. شورا در بسیاری از پروژه های تاریخی نقش منحصر به فردی ایفا کرده است، چه در دفاع مقدس و چه پس از آن و حتی عزیزانی از این مجموعه شهید شدند.

وی افزود: امیدواریم با قدرت و صلابت کار را ادامه دهیم و در این جنگ نابرابر در کنار اسلام، قرآن و ملت ایران باشیم.

رضایی بیان کرد: موضوع ۱۳ آبان انقلاب بزرگی به نام انقلاب دوم است، زمانی که لانه جاسوسی فتح شد، امام فرمودند که انقلاب دوم شده است، بنابراین ۱۳ آبان صرفا یادآوری حادثه تاریخی نیست بلکه سرآغاز یک انقلاب دیگر به نام انقلاب دوم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در انقلاب اول نظام شاهنشاهی وابسته به غرب و امریکا بود که ملت ایران را به استثمار کشیده بود. دشمنان پس از انقلاب حتی پس از جنگ ملت ایران را رها نکردند و بیرون از مرزها اقداماتی علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند تا دوباره برگردند. آمریکا همچنان در خواب بازگشت به ایران است و در این زمینه کودتا، ترورها و جنگ هشت ساله انجام دادند. 

رضایی خاطر نشان کرد: عربستان ۱۵۰ میلیارد دلار و به تعبیر منابع دیگر ۱۸۰ میلیارد دلار خرج صدام کرده است. رابطه ایران و عربستان پس از جنگ برقرار بود اما آنها از پشت خنجر زدند به ویژه در سال‌های اخیر این را شاهد بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در سال‌های اخیر وقتی امام فرمودند انقلاب دوم آغاز شده است به این معنا است که شاه رفته اما آمریکایی‌ها ملت ایران را رها نمی‌کنند. امروز تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام می‌دهند بانک مرکزی را دو بار تحریم کردند و این نشان دهنده آن است که بغض و کینه ای از جمهوری اسلامی دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان پرچمدار این انقلاب دوم است، در سال گذشته دو حادثه صورت گرفت اول انکه در ۱۳ آبان سال گذشته ترامپ تحریم های اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرد و دوم آن که بیست و سوم بهمن ماه سال گذشته مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را آغاز کردند.

رضایی بیان کرد: سیزدهم آبان ترامپ به این نتیجه رسید که دیگر جنگ و حملات نظامی علیه ایران فایده ندارد و باید سختی های طاقت فرسایی را به مردم ایران وارد کنند تا آنها وارد خیابانها شوند و در آن صورت به دفاع از ملت ایران بپردازند، آنها معیشت ملت ایران و هدف قرار دادند منابع دولتی را کاهش دهند تا نتواند حقوق ملت شراب دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان صورت گرفت و حتی یک روز پس از انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، یعنی مبارزه ما با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است.

وی افزود: دستور کار جدید این است که ما تنها به دنبال تثبیت جمهوری اسلامی هستیم بلکه یک تمدن بزرگ را فراهم کنیم. ملت ایران، جوانان، نخبگان، زنان و مردان ایرانی آماده باشند و حرکت کنید تا در چهل سالگی دوم انقلاب تمدن بزرگ ایران اسلامی را در منطقه فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.