رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، با تایید این مطلب که دست کاری در طبیعت و تخریب ارتفاعات جنوبی باعث افزایش گرد و غبار و آلودگی در هوای مشهد شده است، گفت: تعیین درصد تأثیر این موضوع در آلودگی هوای مشهد، وظیفه مراکز تحقیقاتی و پایش آلاینده‌هاست.

تخریب ارتفاعات جنوبی مشهد، از  جمله دلایل آلودگی و افزایش گرد و غبار در این شهر

یحیی قائنی‌پور در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای استان خراسان رضوی در روز یکشنبه اظهار داشت: روز یکشنبه افزایش شدت وزش باد، گرد و غبار و خاک را در کل استان داریم که به تدریج افزایش ابر را شاهد هستیم، در بعدازظهر این روز هم احتمال رگبار پراکنده در نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شدت وزش باد در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان بیشتر است، بعدازظهر امروز در نیمه شمالی خراسان رضوی و اطراف مشهد احتمال بارندگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین و بردسکن با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان بوده است، تصریح کرد: بیشینه و کمینه دما در مشهد ۱۸ درجه سانتیگراد و امروز ۲۲ درجه سانتیگراد است.

قائنی پور ادامه داد: امیدوارم امروز و فردا بارندگی در استان داشته باشیم تا شاهد کاهش دما، میزان آلودگی و ریزگردها باشیم.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با تایید این مطلب که دست کاری در طبیعت و تخریب ارتفاعات جنوبی باعث افزایش گرد و غبار و آلودگی در هوای مشهد شده است، افزود: تعیین درصد تأثیر این موضوع در آلودگی هوای مشهد وظیفه مراکز تحقیقاتی و پایش آلاینده‌ها است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.