منابع عراقی می‌گویند،‌ نخست‌وزیر عراق پس از سفر اخیر به عربستان سعودی، قصد دارد در هفته جاری به تهران نیز سفر کند.

عادل عبد المهدی طی هفته جاری به تهران می‌آید

قدس آنلاین: یک منبع که گفته می‌شود از منابع نزدیک به نخست‌وزیر عراق است، امروز یکشنبه خبر داد که نخست‌وزیر قرار است طی هفته جاری به ایران سفر کند. 

وبگاه خبری «باس نیوز» امروز نوشت: یک منبع نزدیک به عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به ما گفت که وی طی هفته جاری برای طرح ابتکار بغداد با هدف آرام کردن وضعیت بین عربستان و ایران به تهران سفر خواهد کرد.

به گفته این منبع یا منابع که این سایت عراقی هویت آنان را فاش نکرد، عبدالمهدی طرح ابتکار خود را در سفری که اخیرا به عربستان سعودی مطرح کرده بود، در تهران را نیز مطرح خواهد کرد. 

عبدالمهدی چهارشنبه گذشته در سفری چند ساعته به عربستان سعودی رفت و با شاه و ولی‌عهد او دیدار کرد. 

طبق این گزارش، قرار بوده که عبدالمهدی زودتر به تهران سفر کند اما سفر خود را به دلیل حضور حسن روحانی در نیویورک به دلیل برگزاری جلسات سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به تأخیر انداخته است. 

سه‌شنبه گذشته (یک روز قبل از سفر عبدالمهدی به عربستان) نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر به ریاض «برای بررسی روابط دو کشور برادر و وضعیت منطقه‌ای و تلاش‌های برای آرام کردن [اوضاع] و [تشریح] موضع ثابت عراق برای ایفای نقشی مثبت در دور کردن خطر تنش‌ها، کشمکش‌ها و برقراری بهترین روابط با همه کشورهای همسایه، برادر و دوست، انجام می‌شود».

همان روز شبکه المیادین از وساطت نخست‌وزیر عراق میان ریاض و تهران خبر داد و روزنامه الاخبار لبنان نیز اعلام کرد که او حامل پیامی در خصوص «طرح صلحی» است که اخیرا مقامات یمنی در صنعاء اعلام کردند. همچنین وبگاه خبری «بغداد الیوم» نیز اعلام کرد که عبدالمهدی در این سفر قرار است میان تهران و ریاض، وساطت کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.