اردبیل- کارخانه نئوپان خلخال تحت مدیریت بنیاد مستضعفان در طی سال های گذشته با بیش از ۲۰۰ کارگر با مشکلات بسیاری از جمله بدی، رکود و تعطیلی و دیرکرد پرداخت معوقات کارگران روبرو بوده است.

کارخانه نئوپان خلخال احیاء شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: این کارخانه به دلیل بدهی های انباشته شده و هم چنین مشکلات خط تولید در حالی که مسئولان سعی در سر پا نگداشتن آن داشتند اما ابتدای سال ۹۶ تعطیل شد و کارگران خود را خانه نشین کرد.

شهرستان خلخال یکی از مناطق محروم استان اردبیل محسوب می‌شود و راه‌اندازی این کارخانه در گذشته شور و نشاط خاصی را در منطقه به همراه داشت لذا رکود و تعطیلی این کارخانه که افزون بر ۲۰۰ خانوده معیشت آن ها به فعالیت آن وابسته بود امری مهم بود و این موضوع در سخنرانی های امام جمعه خلخال و نماینده مردم این شهر در طی چند سال گذشته تاکنون مشهود بوده است.

گفتنی است پیش از این نماینده مردم خلخال علت تعطیلی این کارخانه را برخی بی‌برنامگی‌ها و سودجویی ها عنوان می کرد.

کارخانه نئوپان خلخال به عنوان بزرگترین واحد صنعتی جنوب استان اردبیل پس از واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی دوباره جان گرفتخالقی مدعی بود که عده‌ای سودجو با برنامه‌های از پیش تعیین شده درصدد تعطیلی کارخانه هستند و تصمیم دارند تا با  ترفندهای مختلف بگویند دخل و خرج در کارخانه نئوپان هم‌خوانی ندارد.

این در حالی بود که مدیرعامل شرکت گسترش پایا صنعت وابسته به سازمان بنیاد مستضعفان دلایل تعطیلی این کارخانه را بدهی انباشته شده و از همه مهم تر فرسودگی خط تولید عنوان کرد.

یحیی چگینی خط تولید قدیمی این واحد صنعتی و ناتوانایی رقابت محصولات تولیدی با محصول نئوپان سایر کارخانه‌های تولید نئوپان در کشور و همچنین رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور بوده است.

وی تنها راه خروج کارخانه از وضعیت تعطیلی را سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی خط جدید تولید ورق نئوپان با استفاده از فنّاوری روز عنوان کرد.

احیای کارخانه

توجه به مشکلات این کارخانه تعطیل شده که بنا بر گفته معاون عمرانی استاندار اردبیل یکی از مصوبات ستاد اقتصادی استان بوده است موجب شده تا کارخانه نئوپان خلخال پس از ۲ سال تعطیلی و توقف فعالیت‌های تولیدی از سوی بنیاد مستضعفان و مالک اصلی این واحد صنعتی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی فروخته شود.

خوشبختانه این کارخانه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی جنوب استان اردبیل پس از واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی دوباره جان گرفته و هم‌اکنون با ظرفیت کامل در ۲ بخش تولید ورق نئوپان و ورق ملامینه در حال تولید است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته و پس از ۲ سال توقف فعالیت‌های تولیدی در این واحد صنعتی هم‌اکنون این کارخانه با همت و تلاش سرمایه‌گذار بخش خصوصی جان گرفته است افزود: این سرمایه گذاری موجب شده تا تعداد ۱۶۰ نفر در آن مشغول کار شوند.

ارژنگ عزیزی با اشاره به بازدید از این واحد تولید بیان کرد: با توسعه این کارخانه که با پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک صنعت و معدن استان صورت می‌گیرد، ضمن افزایش قابل توجه تولیدات کارخانه ، برای ۴۵۰ نفر زمینه اشتغال جدید فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با حل مشکل تغییر کاربری ۲ هکتار زمین خریداری شده توسط کارخانه ، زمینه راه‌اندازی طرح توسعه و افزایش میزان تولید در این واحد صنعتی در دست فراهم شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.