رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پارکینگ به اندازه کافی در محدوده اطراف حرم مطهر وجود ندارد و حداقل نیاز به ساخت ۵هزار پارکینگ و جای پارک در این منطقه است.

شهرداری به دنبال سرمایه گذار برای ساخت پارکینگ در محدوده اطراف حرم مطهر است/پارکینگ به اندازه کافی وجود ندارد

محمد حاجیان شهری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تنها راهکار برای کاهش ترافیک در خیابان های اطراف حرم مطهر ایجاد پارکینگ در محورهای ورودی به این منطقه و پیاده رو کردن این خیابان ها است.

وی تصریح کرد: باید از میدان شهداء تا حرم مطهر، از فلکه برق تا فلکه آب ، از پنج راه پایین خیابان تا حرم مطهر و از میدان طبرسی تا حرم مطهر پیاده رو ایجاد شود و به جز وسایل حمل و نقل عمومی اجازه تردد به هیچ وسیله دیگری در این محدوده داده نشود.

حاجیان شهری با بیان اینکه براساس برآوردها تنها ۱۵درصد از خودروهایی که در محدوده اطراف حرم مطهردر ایام زائر پذیر  تردد می کنند مربوط به زائران است از این رو نقش شهروندان و مجاوران در کاهش ترافیک این منطقه ملموس و تاثیرگذار است ، اظهار کرد: باید اعتراف کرد پارکینگ به اندازه کافی در محدوده اطراف حرم مطهر وجود ندارد و حداقل نیاز به ساخت ۵هزار پارکینگ در این منطقه است  که در بخش زیادی از اراضی منطقه ثامن  و مناطق محدود به خیابان های اطراف حرم مطهر می توان پارکینگ های زمینی و طبقاتی  ایجاد کرد تا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ایجاد پیاده رو ها در این محدوده به طور واقعی عملیاتی شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: از طرفی در سال های گذشته گزارشی از ساخت پارکینگ هایی که از محل عوارض و دریافت هزینه پارکینگ در سطح شهر مشهد توسط شهرداری ساخته شده است ارائه نشده است به طوری که شهرداری معتقد است بین ۳۰تا ۳۵درصد بیشتر از هزینه ای که از پارکینگ ها دریافت کرده است پارکینگ ساخته است .

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز در کاهش ترافیک این محدوده تاثیر قابل ملاحظه ای دارد، افزود:  ساخت پارکینگ در دستور کار مدیریت شهری قرار داد، اما چون تامین منابع آن به طور کامل از سمت شهرداری میسر نیست  به دنبال سرمایه گذار برای مشارکت در ساخت این پارکینگ ها است . از طرفی مواردی نظیر کوچکتر کردن میدان شهداء و آزاد سازی اراضی فریز شده این محدوده و استفاده از خودروهای برقی در خیابان های اطراف حرم مطهر که در دوره تقی زاده خامسی شهردار قبلی مشهد چند روز ی اجرا شد نیز  از جمله طرح های دیگر مورد بررسی برای کاهش ترافیک در این محدوده است.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.