سینماها اکران پاییزی خود را در حالی آغاز کرده‌اند که فیلم جدید مهدویان در کمتر از یک هفته به فروش قابل توجهی دست یافته و با اکران کمدی «زیرنظر» باید منتظر روشن شدن موتور سینماها بود.

شروع خوب «ماجرای نیمروز: رد خون»/ آیا اکران فیلم‌های جدید تنور سینما را گرم می‌کند؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که سینما در آخرین روزهای تابستان فروش خوبی را تجربه نمی‌کرد و استقبال سینماروها نیز چنگی به دل نمی‌زد، به نظر می رسد با اکران فیلم‌های تازه موتور آن دوباره در حال روشن شدن است.

از چهارشنبه گذشته سوم مهرماه، فیلم‌های «ماجرای نیمروز ۲» ساخته محمدحسین مهدویان در گروه آزادی، «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان در گروه زندگی و «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی نیز در گروه آزاد اکران خود را آغاز کردند.

از میان این فیلم‌ها، ساخته جدید مهدویان مورد توجه سینمادوستان واقع شده و فروش این فیلم در سه روز گذشته ۸۱۱ میلیون تومان بوده است که نوید استقبال خوب مخاطبان از فیلم را می‌دهد و طی روزهای آتی باید شاهد حضور این فیلم در رقابت صدرنشینی گیشه باشیم. همچنین فیلم سینمایی «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان سرانجام پس از دو سال راهی اکران شد. حمیدرضا آذرنگ، جواد عزتی، بهدخت ولیان، سعیدآقاخانی، بانیپال شومون، گیلدا ویشکی و پریوش نظریه از جمله بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. این فیلم طی سه روز گذشته با ۳۶۸۹ مخاطب ۷۳ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم سینمایی «آبی به رنگ آسمان» نیز در سه روز گذشته با ۶ هزار مخاطب رقمی معادل ۸ میلیون ۸۰۰ هزارتومان را ثبت کرده است.

اما نگاهی بیندازیم به جدول اکران و فروش هفتگی فیلم ها که با اکران آثار جدید آرایش جدول نسبت به هفته های گذشته تغییراتی را تجربه کرده است. برهمین اساس فیلم سینمایی «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ زاده طی هفته گذشته با ثبت فروش ۵۶۵ میلیون تومان در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفته است و در دومین هفته اکران خود تا روز گذشته رقم ۹۶۲ میلیون تومانی را ثبت کرده است.

این فیلم طی هفته گذشته با میزبانی از ۸۶۱۴۸ نفر، بیشترین مخاطب‌ را در آخرین روزهای تابستان به سینماها آورده است. محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، بیژن بنفشه‌خواه، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه با هنرمندی گوهر خیراندیش در این فیلم که با رده بندی سنی +۱۵ سال اکران شده، بازی کرده‌اند.

اما «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان نیز پس از یک هفته نمایش ۳۹۳ میلیون تومان را ثبت کرده و با اختلاف ۱۷۵ میلیون تومانی در جایگاه دوم ایستاده است. این در حالی است که رقم کلی فروش این فیلم تا روز گذشته ۶۲۴ میلیون تومان بوده است.

«ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی که برای چند هفته متوالی از صدر جدول عقب نشینی نمی‌کرد، با حضور رقبای جدید به سومین خانه جدول فروش هفتگی رضایت داده است. این فیلم در هفتمین هفته اکران خود و با در اختیار داشتن ۱۰۲ سالن، ۳۴۱ میلیون تومان فروش داشته و فروش کلی فیلم تا روز گذشته ۳ میلیارد و ۶۴۶ میلیون تومان بوده است.

اما فیلم سینمایی «شاه‌کش» به کارگردانی وحید امیرخانی با سوژه ای متفاوت و درامی معمایی ـ اجتماعی توانسته طی اولین هفته اکرانش رقمی معادل ۳۳۰ میلیون تومان بفروشد که در فاصله کمی از «ایده اصلی» قرار دارد و به نظر می رسد طی هفته های آتی فیلم آزیتا موگویی باز هم جای خود را به آثار تازه اکران شده بدهد. این فیلم با رده بندی +۱۲ سال روی پرده رفته و فروش کلی فیلم ۴۹۱ میلیون تومان بوده است و تاکنون بالغ بر ۲۷هزار تماشاگر در یک هفته اخیر به تماشای این فیلم نشسته اند.

همچنین فیلم سینمایی «سرخ پوست» ساخته نیما جاویدی در شانزدهمین هفته اکران و ۴۳ سالن، ۲۰۱ میلیون تومان فروش را در هفته گذشته ثبت کرده و مجموع فروش فیلم را به ۱۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسانده است.

پس از «سرخ پوست»، فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده در هفته هشتم اکران و با  در اختیار داشتن ۷۳ سالن توانست ۱۷۴ میلیون تومان بفروشد و فروش کلی فیلم ۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان ثبت شده است.

اما «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور نیز که نخستین هفته اکران خود را تجربه کرده بود با در اختیار داشتن ۷۲ سالن ۱۰۲ میلیون تومان را ثبت کرد و فروش کلی فیلم تا روز گذشته ۱۵۹ میلیون تومان بوده است. این فیلم با رده بندی سنی +۱۵ سال، طی هفته اول اکران بالغ بر ۸ هزار تماشاگر داشته است.

همچنین «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی برادران محمودی نیز پس از یک هفته اکران در ۵۶ سالن توانست ۸۷ میلیون تومان را ثبت کند و فروش کلی فیلم تا روز گذشته به ۲۰۶ میلیون تومان رسیده است.

در یک نگاه کلی از مجموع فیلم های تازه اکران شده، «کلوپ همسران»، «شاه کش»، «مردی بدون سایه» و «کروکودیل» طی هفته گذشته نزدیک به ۴۶هزار نفر مخاطب با ۵۷۹میلیون تومان فروش داشته است.

همچنین فیلم «روسی» به کارگردانی امیرحسین ثقفی با محدودیت سنی +۱۵ در پنجمین هفته اکران خود و با در اختیار داشتن ۴۹ سالن، نزدیک به ۶۱هزار مخاطب داشته و هفته گذشته فروش ۵۳ میلیون تومانی را تجربه کرده و فروش کلی فیلم را تا روز گذشته به ۷۸۳ میلیون تومان رسانده است.

علاوه بر این، از میان دیگر فیلم‌های روی پرده «ایده اصلی» آزیتا موگویی با حدود ۲۸۵ هزار مخاطب و «جانان» ساخته کامران قدکچیان تنابنده با حدود ۳۷هزار تماشاگر در هفتمین هفته اکران خود به ترتیب مبلغی حدود سه میلیارد تومان و ۳۷۰میلیون تومان فروش داشته‌اند.

فیلم‌ «چاقی» با حدود ۲۸۸میلیون تومان، «برمودا» رهبر قنبری با حدود ۳۷میلیون تومان، «صدای منو می‌شنوید» صادق آشتیانی‌پور با۳میلیون تومان، «قصر شیرین» رضا میرکریمی سه میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان فروش به اکران در سرگروه‌های سینمایی خود پایان دادند.

همچنین به تازگی مجوز نمایش دو فیلم جدید نیز صادر شده و باید منتظر ماند و دید آیا فیلم هایی که در آستانه اکران قرار دارند می توانند گیشه سرد پاییزی را نجات دهند یا خیر. براین اساس فیلم «زیرنظر» به تهیه کنندگی محمدحسین شایسته، کارگردانی مجید صالحی و نویسندگی ابوالفضل کاهانی با درجه بندی سنی ۱۵+ و «دم سرد» به تهیه کنندگی علی سرتیپی، کارگردانی و نویسندگی عباس رزیجی صادر شد.

رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، علی استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، علی صالحی، سامیه لک، مصطفی راد، عباس جمشیدی و آزاده صمدی از بازیگرانی هستند که در «زیر نظر» نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین فیلم سینمایی «دم سرد» نیز در جشنواره های بین المللی بسیاری شرکت کرده و بیتا بادران، مجید مظفری، نادر نادرپور، پریچهر ریالی، حمیده براتی، کیمیا ملایی، یاسین رسولی و عزت الله رمضانی فر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.