عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ما فقط می‌توانیم در یک صورت بر برجام و مفاد آن اثر بگذاریم؛ آن هم با خارج شدن از برجام طبق گام‌های کاهش تعهدات ایران است.

تنها تغییر ممکن در برجام برداشتن گام بعدی کاهش تعهدات ایران است

قدس آنلاین:  شهروز برزگر نماینده مردم سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت که گفته بود «در جلسه 1+4 مسائل و شروطی که قبلا مطرح کردیم را تکرار خواهیم کرد، حرف ما این است که تحریم‌ها لغو شده و کشورها به جایگاه قبلی خود بازگردند، رئیس‌جمهور بن‌بست شکنی کرده و مطرح کرده که دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم»، اظهارداشت: برجام یک توافقی بین‌المللی است که با خروج ترامپ و آمریکا از آن تا به الان طبق مفاد داخل برجام ایران می‌تواند در ازای خروج آمریکا، یا به صورت کامل و یا به صورت مرحله به مرحله از برجام خارج شود.

وی افزود: اگر رئیس جمهور هم چنین مسأله‌ای را مطرح کرده، در واقع بحث این نیست که ایران تسلیم خواسته‌های آمریکا در برجام شود یا تغییری در مفاد برجام که دستگاه دیپلماسی ما این همه روی آن کار کرد و تبدیل به یک سندی شد که بحث فعالیت‌های هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد، انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ بند و هیچ موضوعی غیر از بحث هسته‌ای آن هم در مورد برداشتن و لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای دیگر در برجام وجود نداشته و غیر قابل تغییر است و من فکر می‌کنم اتحادیه اروپا و جامعه جهانی باید فشار به اجرای کامل و بند بند توافقنامه برجام بیاورند تا بتوان در آینده دیپلماسی را روی پا و زنده نگه داشت و بتوان دیپلماسی را برای کشورهای جهان و واحدهای سیاسی اثبات کرد که می‌توان با گفتمان و دیپلماسی مسائل مهم بین‌المللی را حل کرد.

برزگر تصریح کرد: توافقنامه‌ای امضا شده که در واقع منافع تمام کشورها در آن گنجانده شده است نه اینکه یک کشوری با گنجاندن قوانین و ماده واحده‌های جدید در برجام بخواهد فشاری بر ایران بیاورد، غیر قابل قبول است هرچند که تا الان هم بجز مواردی اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی به مفاد برجام عمل کردند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می‌کنم منظور رئیس جمهور آن بخشی از منافع ایران است که در برجام تأمین نشده و اگر بخواهد تغییری در برجام ایجاد بشود باید مکانیزمی جهت اجرا کردن آن اندیشیده شود.

وی افزود: ما فقط می‌توانیم در یک صورت در برجام و مفاد برجام اثر بگذاریم آن هم خارج شدن از برجام طبق گام‌های کاهش تعهدات ایران است و من فکر می‌کنم در گام چهارم جمهوری اسلامی باید هرچه قوی‌تر قدم بردارد و حتی به تعهدات قبل از برجامی خود هرچه زودتر برگردد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تصور کنیم اگر آن شتابی که در بحث غنی‌سازی و موارد دیگر داشتیم الان ادامه پیدا می‌کرد اکنون ما در چه مرحله‌ای بودیم؛ باید به آن مرحله برگردیم و قطع به یقین آن اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.