کارشناس برنامه قلب و عروق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تغییر سبک زندگی را در کاهش و پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی بسیار موثر دانست.

تغییر سبک زندگی در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است

به گزارش قدس آنلاین، جواد علی نژاد زرمهری برخی از این تغییرات را شامل داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز، ترک سیگار و رژیم غذایی سالم ذکر کرد.

وی گفت: بیماری های قلبی و عروقی عامل مهم مرگ و میر در دنیا و کشور ما هستند بطوریکه بر اساس گزارش سیمای مرگ در سال ۱۳۹۰ در ایران ۴۶، ۱۲ درصد مرگ ها به علت بیماری های قلبی و عروقی بوده و سکته قلبی با ۱۹، ۷ درصد بیشترین آمار مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در مقایسه با سایر بیماری‌ها به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هفتم مهر ماه به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است افزود: شعار روز جهانی قلب "قهرمان سلامت قلب شوید" است و بر این اساس اقشار مختلف مردم با تغییر در سبک زندگی، رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت منظم ورزشی می توانند از قلب سالم برخوردار شوند.

علی نژاد اظهار داشت: در سال ۲۰۱۹ نیز از مردم جهان خواسته شد با دادن یک قول به کسی که دوستش دارند یا برایشان مهم است، قهرمان قلب باشند، قولی برای تغذیه سالمتر، فعال تر بودن و نه گفتن به دخانیات که می تواند زندگی سالم را برای انسان‌ها به ارمغان بیاورد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه خدمات ارائه می کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.