جانسون در حالی در سخنرانی حزبی خود وعده میلیاردها پوند بودجه برای بیمارستان‌های انگلیس را خواهد داد که پرونده فساد مالی او در ارتباط با یک مدل و تاجر آمریکایی جنجال‌افرین شده است.

رسوایی جانسون در آستانه سخنرانی در کنفرانس حزبی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در حالی روز چهارشنبه اولین سخنرانی حزبی خود در این مقام را انجام خواهد داد که رسوایی جدید درخصوص فساد مالی او در دوران شهرداری لندن تیتر روزنامه‌های انگلیس شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «اسکای نیوز»،‌ جانسون عصر دیروز (شنبه) به همراه نامزدش وارد شهر «منچستر» شده و قرار است امروز در گردهمایی حزب محافظه‌کار شرکت کند. او قصد دارد روز چهارشنبه طی سخنرانی در میان هم‌حزبی‌های خود، وعده اختصاص ۱۳ میلیارد پوند به ۴۰ بیمارستان در انگلیس را بدهد.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» افشا کرده است که جانسون در زمان عهده‌دار بودن شهرداری لندن، ۱۲۶ هزار پوند از بودجه عمومی این نهاد را به یک مدل و تاجر آمریکایی به نام «جنیفر آرکوری» داده است که مدتی با او روابط نامشروع داشته است.

روزنامه «دیلی میل» نیز نوشت، آرکوری که  سه سال در لندن زندگی کرده است، در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۴ (۱۸ آذر ۱۳۹۳) به کاخ «باکینگهام» رفته و با شاهزاده «اندرو» دوک منطقه «یورک» انگلیس دیدار داشته است.

شاهزاده‌ای که گفته می‌شود بارها با «جفری اپستین» تاجر آمریکایی و قاچاقچی بین‌المللی انسان که چندی پیش در زندان خودکشی کرد، دیدار داشته است.

به نوشته این روزنامه، بخش بازرسی پلیس انگلیس قرار است تحقیقاتی را در زمینه فساد مالی جانسون در دوره شهرداری لندن انجام دهد.

«شهرداری لندن بزرگ» در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرده است: «"مسئله‌ای مربوط به مدعی‌العموم" وجود دارد که در آن اطلاعاتی موجود است که ارتکاب اقدامی مجرمانه را نشان می‌دهد. این امر به این معنا نیست که چنین چیزی مورد اثبات قرار گرفته باشد. دفتر مستقل شکایات مدعی‌العموم پلیس تصمیم خواهد گرفت که در صورت لزوم مورد تفحص قرار دهد».

جانسون گفته با هرگونه تحقیقاتی در این زمینه همکاری خواهد کرد. او در حالی درگیر این پرونده فساد مالی و اخلاقی شده است که هفته گذشته نیز دادگاه عالی انگلیس تصمیم او برای تعطیلی اجباری پارلمان به مدت ۵ هفته را غیرقانونی اعلام کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.