مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: ساختار مهم سیاست‌های رونق تولید که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شد، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی هستند و این موضوع باید همواره به گونه‌ای باهم تعامل داشته باشند تا توسعه تولید ملی همیشه در حوزه صنعت رشد مثبت داشته باشد.

شرکت‌های دانش‌بنیان، ساختار مهم سیاست‌های رونق تولید هستند

 به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی‌زاده‌ مقدم در بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان از جمله مباحث مهم در حوزه صنعت بوده زیرا سبب توسعه واحدهای صنعتی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت شرکت‌های دانش بنیان، افزود: امروزه پیشرفت واحدهای صنعتی با اقتصاد مبتنی بر علم محقق می‌شود و نقش شرکت‌های دانش بنیان اینجا برجسته‌تر می‌شود، ضمن کمک به رشد واحدها، روند توسعه آنها را سرعت می‌بخشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان عاملی مهم در فرآیند تولید صنعتی و ایجاد ارزش افزوده بالا هستند، بیان کرد: برای محقق شدن سیاست‌های رونق تولید و نیز برطرف کردن نیازهای واحدهای صنعتی، نیازمند تعامل و فعالیت بیشتر شرکت‌ها و واحدهای صنعتی در حوزه دانش‌بنیان هستیم که بهترین فرصت برای فعالیت‌های مستمر همین زمان تحریم‌هاست.

مهدی‌زاده مقدم خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند بر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اثر مستمری داشته باشد زیرا این شرکت‌ها زایش و رویش و نیز بخش تحقیق و توسعه دارند و با بهره گیری از دانش و توانمندی علمی خود اقلامی که مورد نیاز واحدها بوده را تامین می‌کنند و یک مدل اقتصاد مقاومتی بی‌نظیر را ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در سال رونق تولید باید محصولات علمی و تحقیقاتی بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان به‌عنوان کالا و خدمات در اختیار صنایع متوسط و بزرگ، قرار بگیرد تا توانمندی در واحدهای صنعتی و تولیدی بیش از پیش شود و نیز ارزش افزوده بالایی هم به همراه آورد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در پایان گفت: ۲۵۸ شرکت دانش‌بنیان در استان و ۸۸ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که کارهای عملیاتی مهمی در پیشرفت تولید، اشتغال و اقتصاد داشته‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.