۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 672339

اردبیل _ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: اتلاف و کشتار سگ‌های بی‌پناه در مناطق شهری و روستایی این استان ممنوع است.

کشتار سگ های بی پناه ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین؛ سعید شهند روز شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور مقابله با ازدیاد جمعیت سگ‌های بی‌پناه فقط با بکارگیری راهکارهایی همچون زنده‌گیری ،عقیم‌سازی و رهاسازی مجدد این حیوانان امکان‌پذیر می‌باشد.

او با بیان اینکه رویکرد اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تعامل ،همفکری و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی در مسائل و مشکلات زیست‌محیطی است، شهرداری خلخال را به پرهیز از استفاده از راهکار شلیک تیر مستقیم و با استفاده از سلاح گرم به سگ‌های رها در معابر عمومی ملزم کرد.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی و ذاتی اداره کل محیط‌زیست استان حفاظت و حمایت از حیوانات وحشی و حراست از عرصه‌های طبیعی است ولی با توجه به عضویت این اداره در کارگروه اتلاف حیوانات ناقل بیماری از جمله سگ‌های بی‌پناه ، در صورت دست زدن به اقدامات غیر از دستورالعمل‌های جدید در اتلاف این حیوانات از سوی شهرداری‌ها ، اداره کل حفاظت محیط‌زیست برخورد با این عمل و جلوگیری از این کار را وظیفه خود می‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.