معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ثبت ۱۳۰ مورد وقف جدید در شش ماه اول سال جاری در استان خبر داد.

ثبت ۱۳۰ وقف جدید در شش ماه اول سال ۹۸ در خراسان رضوی/وقف یک مجتمع ۷۲ واحدی در جاده سیمان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیرامون تعداد موقوفات صورت گرفته در شش ماه اول سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۳۰ مورد وقف جدید در تمام استان خراسان رضوی ثبت ‌شده که در همه زمینه‌ها اعم از فرهنگی، سلامت، مسکونی  بوده است.

وی با بیان اینکه جامعه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سلامت و...  نیاز به وقف دارد، افزود: تأمین کردن بخشی از نیازهای جامعه را خیرین با وقف کردن بر عهده می‌گیرند و بخش دیگر آن بر عهده دولت است. اما به‌طورکلی حوزه اقتصادی و اشتغال به کار در اولویت نیازهای جامعه  قرار دارد.

حجت‌الاسلام ایزدی تصریح کرد: بیان کردن یک نیاز کلی برای همه مناطق استان خراسان امر معقولی نیست، بلکه باید این نیاز را به‌صورت جزئی و منطقه به منطقه بررسی کرد. برای مثال در منطقه‌ای ممکن است نیازهای مذهبی و ساخت مسجد در اولویت باشد و در منطقه‌ای دیگر نیاز به مسائل درمانی ارجحیت دارد، اما ما در اداره اوقاف از هرگونه وقف عام‌المنفعه‌ای استقبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ارتباط با موقوفات حوزه اقتصادی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر موقوفات در حوزه اقتصاد و نیازمندی‌های مستمندان، مثل وقف مسکن موردتوجه خیرین قرارگرفته است. برای مثال می‌توان به وقف یک مجتمع ۷۲ واحدی در جاده سیمان مشهد اشاره کرد که شخص واقف، خود متولی امور این مجتمع است و اداره اوقاف در این زمینه بیشتر نقش نظارتی دارد.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی نیز در منطقه کم برخورداری چون پنج تن شهر مشهد، یک مجتمع قرآنی و آموزشی وقف‌شده است که مانند مورد قبل شخص واقف متولی مجتمع نیز هست که این‌ها نمونه‌هایی از موقوفاتی است که در شش ماه سال ۹۸ در اداره ثبت شده است.

حجت‌الاسلام ایزدی در انتها اظهار کرد: در حاشیه شهر مشهد، ستادی با همین عنوان با نمایندگی ولایت‌فقیه ایجادشده است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز با ایده آل خود فاصله‌داریم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.