رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: طی ۶ ماه اول سال جاری، ۸ فقره سرمایه‌گذاری صنایع در نیشابور مجوز کسب کرده‌اند اما تاکنون هیچ مبلغی به صنایع پرداخت نشده است.

عدم تخصیص اعتبار از ابتدای سال جاری به صنعت نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، سعید ایمانی گفت: نیشابور دارای دو شهرک صنعتی خیام و عطار و یک ناحیه صنعتی میان جلگه با ۳۷۳ واحد صنعتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در ۲۱ گروه کالایی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور تأکید کرد: ۱۳ هزار و ۷۷۹ نفر به‌صورت اشتغال اسمی در این شهرک‌های صنعتی با سرمایه ۲۴ هزار و ۲۵ میلیارد ریال فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۶ معدن با ۱۸ نوع ماده معدنی و مساحت ۶۵۹ کیلومتر مربع و ظرفیت اسمی ۶.۱ میلیون تن در نیشابور وجود دارد.

ایمانی خاطرنشان کرد: از ۲۵ هزار و ۷۹۷ واحد صنعتی طی سال گذشته بازرسی صورت گرفت که ۲ هزار و ۵۵۶ پرونده تشکیل و بیش از ۶۱ میلیارد ریال تخلف ثبت شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه ابتدای سال جاری نیز ۳۶ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۷۵۵ میلیون ریال تشکیل شده است، سیگار، توتون، تنباکو، لوازم‌آرایشی، موبایل و البسه بیشترین مقدار قاچاق در نیشابور بوده است.

وی افزود: ۵۳۱ بازرسی در نانوایی‌ها طی ۶ ماهه نخست سال جاری صورت گرفته که ۶۷ فقره تخلف ثبت و پرونده تشکیل شده است.

ایمانی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۳۵ مجوز با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت صادر شد که سبب اشتغال یک هزار و ۱۵۳ نفر را به‌همراه داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور ادامه داد: طی ۶ ماه نخست سال جاری، ۸ فقره سرمایه‌گذاری با سرمایه ۲۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۵ نفر مجوز کسب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در نیشابور هفت بانک عامل برای اعطای تسهیلات داشته‌ایم اما تاکنون هیچ مبلغی به صنایع پرداخت نشده است.

ایمانی خاطرنشان کرد: در ستاد تسهیل ۲۲ واحد صنعتی را بررسی و مشکلات آن‌ها را با ۲۲ مصوبه حل‌ کردیم و ۷۰ درصد موضوعات در شهرستان حل و مابقی به استان ارجاع داده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور با اشاره به توجه ویژه شهرک‌های صنعتی نیشابور به بحث صادرات عنوان کرد: از ابتدای سال جاری ۷۴ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: شرکت‌ها تعداد دقیق نیروی‌های تعدیل شده خود را به ما اعلام نمی‌کنند اما در سال گذشته ۷ واحد راه‌اندازی با بازگشت مجدد مشغول به‌کار شده‌اند.

ایمانی خاطرنشان کرد: فولاد، مواد لبنی، لوازم الکتریکی، کاشی و سرامیک بیشترین میزان محصولات صادرات بوده است، بیشتر محصولات تولیدی در نیشابور صادر می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر وجود فساد در بین بازرسان واحدهای تجاری ادامه داد: برخی بازرس‌ها زیر نظر ما هستند و برخی زیر نظر اصناف، طی دو سال گذشته هیچ موردی با ارائه سند در رابطه با بازرس‌ها باشد، گزارش نشده است و از مردم می‌خواهیم پیرامون این موارد گزارش‌ها را به ما منتقل کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.