زنجان- ستاندار زنجان در آیین گرامیداشت روز آتش نشان با اشاره به اینکه از ۱۰۶حادثه در سال جاری ۶۷حاثه مربوط به اتش سوزی است گفت: بیشتر این آتش سوزی ها بدلیل عدم بارندگی است.

بازار بزرگ تاریخی زنجان به ایستگاه آتش نشانی مجهز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:فتح اله حقیقی  با بیان اینکه مجرمین آتش سوزی  بادامستان طارم دستگیر شده اند گفت:مردم باید در جریان خدمات شورا و شهرداری قرار گیرند .

وی با اشاره به پروژه سبزه میدان نیز افزود:  شورا و شهردا ری از حق خود گذشتند و بجای تجاری سازی، پیاده راه سبزه میدان را ایجاد کرده و در راستای خدمت به مردم حرکت کردند.

حقیقی با اذعان به اینکه  شهرداری از حق طبیعی اش در دریافت عوارض از بیما رستان خیر ساز ولیعصر گذشته است عنوان کرد: دریافت  صد میلیارد تومان عوارض از بیمارستان ولی عصر حق شهرداری بود که شهرداری ارائه خدمات به مردم را در اولویت کار خود قرار داد.

 وی گفت:شورا و شهرداری دنبال جبهه گیری  سیاسی نیست  بلکه با بدنه هماهنگ در جهت خدمت به مردم حرکت می کند.

این مسئول خاطر نشان ساخت:خود ایمنی بهترین تقدیر از آتش نشانان است و استفاده از ظرفیت انش نشانان در مراکز آموزشی ضروری است

شهردار زنجان نیز درادامه  با اشاره  به حضور  پر رنگ آتش نشانان در بادامستان طارم گفت :شهرداری در حوزه های مختلف ارائه  خدمات می دهد و بسیاری از خدمات با زندگی مردم عجین شده است.

معصومی گفت:اگر روزی در  اجرای خدمات  وقفه بیافتد بیشتر به نقش و خدمات شهرداری پی می بریم افزود:کمترین نقش آتش نشانان اطفای حریق است.

شهردار زنجان با اشاره به تجهیزات مدرن آتش نشانی استان افزود: این تجهیزات با استانداردهای جهانی فاصله دارد ولی در سال های اخیر توجه ویژه ای به  تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری برای ایمنی شهروندان شده  است.

معصومی از ساخت یک ایستگاه آتش نشانی در استان خبرداد و گفت: مکان یابی دو ایستگاه دیگر  انجام شده و یک ایستگاه نیز طی هفته آتش نشانی در بازار زنجان به بهره برداری خواهد رسید.

حمیدرضا حمیدی رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه آتش‌نشانی برای حفظ میراث فرهنگی و سرمایه‌های ملی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: خرید تجهیزات برای آتش‌نشانان نیز در حفظ جان آنها موثر خواهد بود.

حمیدی با بیان اینکه لازم است که شهردار برای ایمنی آتش‌نشانان برای خرید تجهیزات تلاش کند، گفت: البته این موضوع با قوت در حال انجام است و در این رابطه از تلاش سازمان آتش‌نشانی تقدیر می‌کنم.

در خاتمه سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به  عظمت یاد و نام  شهیدان گفت: شهرداری زنجان همواره در بحث شهید دغدغه داشته و تلاش کرده با نام گذاری معابربه نام شهدا پیش قدم باشد.

مجید  امیر فضلی با اشاره به اینکه آتش نشانان جدا از ایثار گران نیستند افزود:عملیاتها را  به نام ائمه  گره می زنیم ونام گذاری محلات به  نام شهید برای شهرداری زنجان  اولویت دارد.

وی با تاکید بر شعار شهر ایمن و تجهیزات بروزبا اخرین متد روز ادامه داد:با همکاری کارگروه مطالعاتی و کارشناسان زبده طی چندین جلسه موفق به  ارزیابی ریسک حریق پونک و بازار زنجان شدیم.

وی از استان زنجان بعنوان  اولین شهر پیشرو در طراحی نرم افزار جامع یاد کرد و گفت: چهار میلیارد تومان اعتبار بر ای خرید لباس استاندارد همکاران و تجهیزات  و چهار چرخ برای بازار زنجان تخصیص داده شده  است.

امیر فضلی از افتتاح  ایستگاه شماره هشت در بازار زنجان طی این هفته خبردادو گفت:ارزیابی ریسک بازار بعنوان کار تحقیقاتی نوشته شد و امروز به بهره برداری  می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.