مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران مرگ مغزی در شمال شرق کشور که اعضای بدنشان به بیماران نیازمند در نیمه نخست سال جاری اهدا شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.

رشد ۲۵ درصدی اهدای عضو در شمال شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین،ابراهیم خالقی گفت: تعداد بیماران مرگ مغزی در شمال شرق کشور که اعضای بدنشان به بیماران نیازمند در نیمه نخست سال جاری اهدا شده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این رشد در پی فرهنگ‌سازی و اقدامات انجام شده در زمینه فرآیند شناسایی بیماران مرگ مغزی، رضایت خانواده و نگهداری بیمار در واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاصل شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ بیمار مرگ مغزی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این دانشگاه تحت عمل جراحی قرار گرفته و اعضای بدنشان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

خالقی تصریح کرد: ۵۱ نفر از این بیماران مرگ مغزی ساکن مشهد، هفت نفر ساکن سبزوار، پنج نفر ساکن نیشابور و بقیه از شهرهای بیرجند، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان و گناباد بوده‌اند.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اعضای پیوندی این بیماران مرگ مغزی در قالب پیوندهای کلیه، کبد، پوست، قرنیه و قلب به  ۳۶۵ بیمار نیازمند عضو اهدا شده است.

وی کل بیماران مرگ مغزی که طی سال گذشته از شمال شرق کشور اعضایشان به بیماران مرگ مغزی اهدا شده است را ۹۷ نفر عنوان و بیان کرد: در حال حاضر شاخص اهدای عضو در واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۲ نفر به ازای یک میلیون نفر جمعیت است که میانگین کشوری آن ۱۳ به ازای یک میلیون نفر جمعیت است.

خالقی خاطرنشان کرد: از هنگام تأسیس این واحد تاکنون ۹۳۸ بیمار مرگ مغزی تحت عمل جراحی پیوند عضو قرار گرفته‌اند و جان سه هزار و ۶۵۴ بیمار بدین طریق نجات یافته است.

منبع : فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.