«دونالد ترامپ» در واکنش به افشاگری‌های اخیر در زمینه گفت‌وگوی تلفنی وی با رئیس‌جمهور اوکراین، اطلاعات فاش‌شده را کاملا نادرست و جعلی خواند و دموکرات‌ها را به جاسوسی از خود متهم کرد.

ترامپ دموکرات‌ها را به جاسوسی از کاخ سفید متهم کرد

به گزارش گروهبی نلاملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به جنجالهای اخیر پیرامون افشای مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنکسی» رئیس جمهور اوکراین در چند توئیت نوشت: «مثل هر آمریکایی، من هم مجاز به دیدار با متهم خود هستم، مخصوصا که به این متهم افشاگر هم می‌گویند، کسی که یک مکالمه خوب با یک رهبر خارجی را به صورت کاملا نادرست و به شیوه‌ای فریبکارانه ارائه کرده است.» 

وی در ادامه با متهم کردن «آدام شیف» نماینده دموکرات که در حال پیش بردن این پرونده در مجلس نمایندگان است افزود: شیف حرفهایی از خودش درآورده و نوشته است و می‌گوید که اینها را رئیس جمهور آمریکا گفته است، من تقاضا دارم که آدام شیف به خاطر فریب و خیانت در بالاترین سطح مورد مواخذه قرار بگیرد.» 

وی اضافه کرد، «علاوه بر آن، من نه تنها می‌خواهم با متهم خود که اطلاعات دست دوم و ست سوم داده است دیدار کنم بلکه با شخصی که این اطلاعات را به صورت غیرقانونی در اختیار این افشاگر قرار داده است و کاملا نادرست هستند نیز دیدار کنم. آیا این جاسوسی از رئیس جمهور آمریکا نیست؟ عواقب بزرگی خواهد داشت.»

ترامپ در ادامه توئیت‌های بلند بالای خود نوشت: این دموکراتها، که هیچ کاری انجام نمی‌دهند، در حال آسیب بزرگ به کشورمان هستند. جوری دروغ می‌گویند و خیانت می‌کنند و در حال بی ثبات کردن کشور هستند که در تاریخ ایالات متحده سابقه نداشته است و این درحالیست که انتخابات 2020 نیز در پیش است. دموکراتها و رسانه‌های جعلی خطرناک و بد هستند...»

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعاتی که اخیرا فاش شده، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه هلدینگ «بریسما» را که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد. هرچند ترامپ این موضوع را رد می‌کند، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده و تنها زمانی با پرداخت این کمک‌ها موافقت کرده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می‌برد.

هلدینگ بریسما به فساد مالی متهم است و به نظر می‌رسد ترامپ تلاش داشته تا از طریق مفسد نشان دادن فرزند بایدن، شخص بایدن را هم بی‌اعتبار کرده و شانس او برای پیروزی در انتخابات را کاهش دهد.

نمایندگان دموکرات در حال پیش بردن طرحی هستند که با استفاده از این پرونده دونالد ترامپ را به میز استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا بکشانند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.