خراسان شمالی- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از ابلاغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفرریاست جمهوری به استان به این اداره کل اختصاص یافت.

۱۰ میلیارد اعتبار به اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب یزدان پناه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری اظهار داشت: همچنین طی این سفر تسهیلات ۹درصدی مصوب شد تا به سرمایه گذاران این حوزه اختصاص یابد.

وی در ادامه از شناسایی ۴۰ فرصت سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان و صدور ۷ مورد مجوز بی نام جهت سرمایه گذاران بخش گردشگری استان خبر داد و گفت: گردشگری مهمترین ابزار برای معرفی ایران و فرهنگ ایرانی بوده و گردشگران خارجی که به ایران و استان سفر می کنند می توانند سفیران خوبی در جهت معرفی کشور و فرهنگ آن در سراسر جهان باشند.

وی گفت: سیاستگذاری ما در حوزه گردشگری حمایت و فعال نمودن بخش خصوصی بعنوان محرک اصلی توسعه گردشگری استان بوده و این توسعه زمانی میتواند اتفاق بیفتد که با هم افزایی کلیه دستگاه های دولتی و خصوصی استان این اصل عملیاتی شود.

یزدان‌ پناه با اشاره به رونق بوم‌گردی در خراسان شمالی نیزگفت: برخی از مناطق بوم‌گردی استان به‌خوبی به گردشگران معرفی شده اند و نه تنها در تعطیلات نوروزی از هتل‌ها مشتری بیشتری دارند، بلکه حتی در پایان هفته ها با انبوه گردشگران مواجه هستند.

وی افزود: رونق این حوزه می تواند به سایر مشاغل و کسب و کارها نیز رونق ببخشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین با اشاره به آغاز مرحله جدید کاوش در تپه «ریوی» مانه و سملقان با مشارکت باستان‌شناسان آلمانی، گفت: برنامه ریزی شده که از سفیر آلمان برای حضور در این منطقه دعوت به عمل آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.