وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مقاله‌ای نوشت که این کشور تمامی اقدامات لازم برای کاهش تنش‌ها با ایران را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی طی مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز به روابط این کشور با ایران پرداخت.

وی در این مقاله نوشت که ایران باید پیگیری تسلیحات هسته‌ای را کنار گذاشته و برنامه موشکی خود را به طور کامل متوقف کرده و حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه را متوقف کند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که هرگونه توافق آتی با ایران باید شامل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز باشد و توافق جدید با ایران باعث ورود مجدد تهران به تجارت جهانی خواهد بود.

وی در ادامه مقاله خود در این روزنامه آمریکایی نوشت که ابوظبی تمامی اقدامات برای از بین بردن تنش‌ها و کاهش پتانسیل خصومت‌ها با ایران را اتخاذ خواهد کرد و هر زمان نیز ضرورت داشت آماده اقدام برای دفاع از خود است.

قرقاش در این مقاله نوشت که امارات به دنبال مسیر دیپلماتیک و عملگرا برای کاهش تنش‌ها و ایجاد گفت‌وگو است.

وی اضافه کرد که  امارات متحده عربی، ایران و دیگر کشورها می‌توانند در خلیج فارس به عنوان همسایگان عادی و اگر نه به عنوان بهترین دوستان، مشارکت داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.