معارض و عالم سنی عربستانی و رئیس دفتر سیاسی کمیته دفاع از حقوق مشروع، مداخله ولیعهد سعودی در قتل محافظ شخصی پادشاه این کشور را فاش کرد.

 معارض سعودی: بن‌سلمان محافظ شخصی پدرش را کشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سعد الفقیه» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» اظهار داشت، عملیاتی که به قتل سرتیپ «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی منجر شد کار «محمد بن‌سلمان» ولیعهد بود؛ به‌ویژه که الفغم در زمان وقوع قتل، داخل کاخ سلطنتی بود و بن سلمان به همراه شخصی به نام «ممدوح بن مشعل آل علی» که ریاض آن را قاتل معرفی کرده است در کاخ حضور داشتند.

الفقیه تصریح کرد، الفغم و آل علی توسط یک طرف کشته شدند بدون این‌که دلیل عدم مقاومت محافظ شخصی ملک سلمان در جریان عملیات ترورش مشخص شود.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد بعد از ترور عبدالعزیز الفغم که از شیوخ قبیله «المطیری» در عربستان سعودی است، ملک سلمان همچنان در کاخی که محافظش در آن کشته شد، حضور دارد ولی اطلاعاتی درباره وضعیت وی موجود نیست.

این معارض سعودی گفت: «شاهزادگان خاندان حاکم در عربستان سعودی ممکن است پس از ترور الفغم، علیه محمد بن سلمان دست به تحرکاتی بزنند و آنها مواضع شجاعانه‌تری چه عملی و چه کلامی علیه وی اتخاذ خواهند کرد.»

وی افزود: «ترور محافظ ملک سلمان این تصور را به‌وجود آورده است که داخل دربار سعودی موارد نقصی وجود دارد و همچنین این سوال را مطرح می‌کند که چگونه ممکن است دو محافظ به راحتی کشته شوند.

سعد الفقیه در ادامه متذکر شد: «کشته شدن الفغم باعث به هم ریخنگی اوضاع خاندان حاکم در عربستان سعودی خواهد شد و در صورت تماس قبیله مطیری، که محافظ مقتول از اعضای آن بود، با شاهزادگانی در خاندان حاکم، گام‌هایی علیه ولیعهد برداشته خواهد شد.»

 منابع خبری در عربستان سعودی با اعلام کشته شدن محافظ شخصی پادشاه این کشور، مدعی شدند که «دوست محافظ شخصی ملک سلمان وی را به دلیل اختلاف شخصی به قتل رسانده است».

در حالی‌که طبق افشاگری‌های «مجتهد» کاربر و فعال سیاسی مشهور عربستان در توییتر، عبدالعزیز الفغم، محافظ شخصی ملک سلمان در زمان حادثه در کاخ بود نه با دوستش.

الفغم ابتدا محافظ شخصی ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور بود که بعد از فوتش محافظ شخصی ملک سلمان شد. ملک سلمان در سال 2017 با ترفیع درجه الفغم، به وی درجه سرتیپی داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.