البرز- همزمان با هفتم مهر بوستان شهید چمران کرج میزبان مراسم تقدیر از آتش نشانان این کلانشهر بود.

مراسم روز آتش نشان در کرج برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که عصر روز یکشنبه برگزار شد علاوه بر حضور پرشور اقشار مختلف مردم جمعی از مسئولان شهری واستانی نیز حضور داشتند.

تقدیر از آتش نشانان برتر و بازنشسته، برگزاری مانور امداد ونجات، برگزاری برنامه های فرهنگی وآگاهی بخش وبازدید از نمایشگاه تجهیزات آتش نشانی از دیگر بخش های مراسم این روز بود.

شهردار کرج در این مراسم با بیان اینکه شورای شهر اقدامات و حمایت های بخوبی برای توسعه تجهیزات آتش نشانی کرج داشته گفت: بودجه مناسبی به این مهم اختصاص یافته که برای خرید خرید ادوات، لباس ها و ماشین آلات هزینه شده است.

علی اصغر کمالی زاده با اشاره به خرید بالابرها و ماشین آلات مرتبط با آتش نشانی با کاربری خاص، گفت: علیرغم شرایط سخت تحریم ها لباس های استاندارد برای آتش نشانان از خارج کشور وارد شده است.

وی از آغاز به کار ۳ ایستگاه آتش نشانی جدید در شهر کرج خبرداد وگفت: سازمان آتش نشانی کرج در سال های اخیر خدماتی منحصر به فرد در خصوص نصب شیرهای هیدرانت داشته است  ودر حال حاضر ۳۰ شیر هیدرانت تهیه شده که ۲۰ عدد آن در شهر نصب شده و باقی آن نیز در هفته های آتی نصب می شود که عملکرد این شیرها کمتر از یک ایستگاه آتش نشانی برای مناطق مختلف شهری نیست.

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کرج نیز در این مراسم  با بیان اینکه بودجه امسال این سازمان ۷۷ میلیارد تومان است گفت:بیش از ۳۰ میلیارد میلیون تومان از این بودجه به حوزه عمرانی اختصاص یافته است.

محمد یساولی تصریح کرد: از مجموع بودجه عمرانی بخش اعظمی از آن به خرید تجهیزات عملیاتی از جمله خودروها اختصاص یافته است وبا تزریق تجهیزات جدید ۱۰ درصد  ناوگان ما نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه سه ایستگاه جدید آتش نشانی در حسن آباد، خیابان ۱۰۰‌ مهرشهر و خلج آباد افتتاح و مجموع ایستگاه های شهر به ۲۹ ایستگاه رسیده است گفت: دو ایستگاه دیگر نیز در حال احداث داریم که تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

وی  نصب ۶۲ شیر هیدرانت برای برداشت آب در ماموریت های ویژه را مورد اشاره قرارداد وگفت: ۳۰ دستگاه شیر دیگر نیز در نیمه اول امسال افزوده شد و اکنون ۹۲ دستگاه شیر هیدرانت در سطح موجود است و۵۰ دستگاه شیر هیدرانت دیگر نیز تا پایان سال نصب می شود که ضریب ایمنی شهر را بالا می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.