رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۸۴ نفر برای اشتغال به این اداره مراجعه کرده‌اند که برای ۵۸۷ نفر آنها فرصت شغلی ایجاد شد.

اداره کار نیشابور ۵۸۷ نفر را شاغل کرد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا نبوی‌نژاد  ۳۵ درصد این افراد را زن اعلام و بیان کرد: متوسط سنی متقاضیان کار در نیشابور بین ۲۵ تا ۳۵ سال است.
وی به فعالیت سه واحد مستقل و دو نمایندگی کاریابی در نیشابور اشاره و بیان کرد: همچنین امسال تاکنون ۷۸۷ نفر از شهروندان نیشابوری در خصوص حقوق و مزایا به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور دادخواست ارائه کرده‌اند که برای ۴۸۸ مورد از آنها پس از تشمیل پرونده، رای صادر شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور افزود: از این تعداد ۱۷۷ فقره پرونده به دلیل اعتراض، به هیات حل اختلاف ارجاع شد و در ۴۸ پرونده نیز طرفین به توافق رسیدند.  
وی ادامه داد: شاخص توافق در هیات تشخیص نیشابور ۴۴ ممیز هشت دهم درصد و متوسط زمان رسیدگی ۱۱ روز و در هیات حل اختلاف ۲۷ درصد و متوسط زمان رسیدگی ۱۴ روز است.  
نبوی‌نژاد گفت: همچنین امسال تاکنون هزار و ۳۸۲ نفر در نیشابور بیمه بیکاری دریافت کرده اند. این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۵ نفر بیشتر است. طی این مدت ۱۸۷ نفر بیکار نیز برای مهارت‌آموزی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیشابور معرفی شدند.
وی افزود: پارسال ۲۹ میلیارد ریال اعتبار در بخش مشاغل خانگی به نیشابور اختصاص یافت ولی امسال کل اعتبار مصوب خراسان رضوی ۱۰۸ میلیارد ریال برای ۴۰ طرح پشتیبان است. میزان اعتباری که در این بخش برای نیشابور در نظر گرفته شده هنوز اعلام نشده است.
 ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مجموع ۵۵ هزار کارگر شاغل در نیشابور بیمه هستند. ۸۰ تشکل کارگری در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برزویی ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    شما حق کشی نکنید اشتغال پیشکش