مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سهمیه استان خراسان رضوی از تعداد ۲۰۰ هزار خانواری که در این مرحله به عنوان دهک‌های درآمدی بالا شناسایی شده‌اند، حدود ۱۳ هزار سرپرست خانوار است.

قطع یارانه ۱۳ هزار سرپرست خانوار در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری در خصوص قطع یارانه برخی خانوارها در استان، اظهار کرد: از تعداد ۲۰۰ هزار خانواری که در این مرحله به عنوان دهک‌های درآمدی بالا شناسایی شده‌اند، سهمیه‌ای که برای استان خراسان رضوی پیش‌بینی و از مرکز ابلاغ شده، حدود ۱۳ هزار سرپرست خانوار است.

وی افزود: یارانه این افراد به مرور قطع می‌شود و به این دلیل که ما نقشی در قطع و وصل یارانه آن‌ها نداریم، اطلاعات دقیقی در این زمینه در دست ما نیست. یارانه آن‌ها مستقیما از طریق خود مرکز قطع می‌شود، اطلاع‌رسانی این تعداد نیز با ستاد اطلاع‌رسانی دولت است، ما در حد مواردی که از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود در جریان هستیم و بیشتر از این نمی‌دانیم.

سنجری در خصوص صرفه‌جویی حاصل از قطع این یارانه‌ها برای استان، گفت: در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود که منابع حاصل از قطع یارانه‌ها در اختیار استان‌ها قرار گیرد و آن‌ها مدیریت کنند اما هنوز در این رابطه ابلاغی به استان‌ها صورت نگرفته، زیرا مرحله اول کار قطع یارانه افراد با درآمد بالا بوده و در مرحله بعد موضوع صرفه‌جویی مطرح می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه دیگر کسی برای اعتراض در زمینه قطع یارانه به ما مراجعه نمی‌کند، عنوان کرد: فرایند اعتراض در این مرحله با مراحل قبل متفاوت است، در مراحل قبل اگر یارانه قطع می‌شد، افراد به ما مراجعه می‌کردند اما در این مرحله مرکز اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرده که افراد برای فرایند رسیدگی به اعتراضات در زمینه قطع یارانه باید با سوابق و مدارکی که دارند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اعتراض و مستندات آن‌ها در این خصوص که جزو دهک‌های بالای درآمدی نیستند، در سامانه ثبت می‌شود و اطلاعات بارگذاری می‌شود، تهران مجددا بررسی کرده و نتیجه را از طریق همان سامانه اعلام می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.