تولیت آستان قدس رضوی با حضور در منزل شهیدان غلامحسین برونسی و محمود کاوه، گفت:الگوپذیری از شهیدان روحیه ایستادگی و مقاومت را در جامعه تقویت می کند.

شهدا بهترین الگوی سبک زندگی برای نسل جوان هستند/الگوپذیری از شهیدان روحیه ایستادگی و مقاومت را در جامعه تقویت می کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جمع خانواده شهید غلامحسین برونسی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع حق و انجام به هنگام وظیفه از ویژگی‌های شهداست، خاطرنشان کرد: بصیرت، عدالت طلبی، ساده زیستی، مسئولیت پذیری، ولایت مداری و شجاعت مؤلفه‌ها و جلوه‌هایی از سیره زندگی رزمندگان و شهدای ماست که باید آن‌ها را به نسل جوان و جامعه معرفی کرد.

وی سیره شهدا را بهترین الگوی سبک زندگی برای نسل جوان دانست و با بیان اینکه در سیره شهدا مظاهر و جنبه‌های مختلف زندگی اسلامی ظهور و بروز دارد، عنوان کرد: سلوک عبادی، معنوی و الهی شهداست که زمینه را برای شهادت آنان آماده کرده و تمام این‌ها ظرفیت‌های عظیم فرهنگی است که باید بهتر و بیشتر از گذشته از آن‌ها برای تعالی معرفتی جامعه به ویژه نسل جوان بهره ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با حضور در منزل شهید محمود کاوه با بیان اینکه پیشرفت، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی به برکت رشادت‌ و ایثار شهداست، اظهار کرد: امروز توفیقات ایران اسلامی مایه دلگرمی و الهام برای بسیاری از ملت‌های جهان است و این از برکات خون شهیدان و فداکاری‌های خانواده شهداست.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ابزارها و رسانه‌های نوین در معرفی سیره شهدا به جامعه، عنوان کرد: صدا و سیما در معرفی رفتار، اندیشه و سبک زندگی شهدا به جامعه رسالتی خطیر و مهم بر دوش دارد، شناساندن و به تصویر کشیدن زندگی شهدا به عنوان قهرمانان ملی ما می‌تواند غرور ملی، الگوپذیری از شهیدان و روحیه ایستادگی و مقاومت را در جامعه تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن ارج نهادن به تلاش‌های رسانه‌ای صورت گرفته برای ترویج سیره شهدا، گفت: تلاش‌هایی که در ترویج سیره شهدا انجام شده کافی نیست و باید با استفاده از ابزارهای نوین نسبت به آشنایی نسل آینده با زندگی شهیدان اقدام کنیم، همچنین صدا و سیما با تولید فیلم‌ها و سریال‌های فاخر تلویزیونی می‌تواند نقشی مؤثر در معرفی شهدا به نسل‌ آینده ایفا کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.