رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در آموزش و پروش استثنایی، حدود ۸۰ معلم با آسیب شنوایی داریم که امروز در مدارس ویژه ناشنوایان مشغول به تدریس هستند.

فعالیت ۸۰ معلم با آسیب شنوایی در مدارس استثنایی استان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قاسمی‌پور، در مراسم هفته جهانی ناشنوایان که در تالار ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: تمام ارکان جامعه باید مهیا شود تا همه افراد با هرگونه نقص و توانمندی در کنار هم بتوانند به عنوان شهروند ایده‌آل زندگی کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز افراد دچار آسیب شنوایی همت کار جمعی و تیمی‌شان است که این سالن و این برنامه نشان از همت و همراهی افراد دچار آسیب شنوایی است.

قاسمی‌پور با اشاره به اینکه «در آموزش و پروش استثنایی، حدود ۸۰ معلم با آسیب شنوایی داریم که امروز در مدارس ویژه ناشنوایان مشغول به تدریس هستند»، گفت: تعداد زیادی از این افراد در قسمت کانون ناشنوایان، به هم‌نوعان خودشان خدمت می‌کنند.  شعار ما در آموزش و پرورش استثنایی، عبور از جداسازی با ویژه‌گی‌های متمایز و آماده کردن تمام جامعه با استفاده از این توانمندی‌ها است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: من به توانمندی شما (ناشنوایان) ایمان دارم.  من به عنوان مسئول شما، معرف توانمندی‌های‌تان به سایر مسئولان هستم و خواهانم، روزی را شاهد باشیم که جامعه کاملا فراگیری داشته‌باشیم و بتوانیم از توامندی‌های شما استفاده کنیم و در نهایت جامعه این پذیرش را داشته‌باشد.

وی تصریح کرد: مجموعه آموزش‌وپرورش استثنایی، برای همکاری‌های بیشتر و انعقاد تفاهم‌نامه آماده است و هر کدام از ناشنوایان در مجموعه می‌توانند از خدمات آموزش‌وپرورش استثنایی استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.