مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۷۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان ضبط شده است.

ضبط بیش از ۸۷۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این راستا تعداد ۶۹ هزار بازدید از مراکز یادشده طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری انجام شده که در پی آن، تعطیلی و پلمب ۱۶ مرکز عرضه فرآورده خام دامی در استان در گزارشات این اداره کل به ثبت رسیده است.  در مدت یادشده برای افراد متخلف دراین حوزه نیز ۵۸۹ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال شده است.

شریعتی با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، تصریح کرد: با کلیه افرادی که به صورت دستفروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله‌پاچه، جگر و ... نمایند، به طور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم و پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، گفت: از کلیه شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵(شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان بگذارند و یا با سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ در ارتباط باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.