مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌های این دانشگاه همچون رشته پزشکی نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسن قوامی اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به سال گذشته در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی، پرستاری و بینایی‌سنجی ۲۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشته‌ایم. در سایر رشته‌ها خیلی تفاوتی در ظرفیت پذیرش ایجاد نشده است. همچنین کاهش جذب دانشجو نیز نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: پذیرش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جدید در تمام مقاطع و رشته‌ها ۱۷۲۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰۰۴ دانشجو دختر و ۷۱۶ دانشجو پسر هستند.

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد تشریح کرد: پراکندگی دانشجویان در مقاطع مختلف بدین شرح است که در مقطع کارشناسی از ۶۵۳ دانشجوی پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری، ۴۰۷ دانشجو دختر و ۲۴۶ دانشجو پسر هستند. در مقطع دکترای عمومی از ۴۱۰ دانشجوی پذیرفته شده، ۱۸۸ دانشجو دختر و ۲۲۲ دانشجو پسر، در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۳۵ دانشجو پذیرفته شده، ۱۸۵ دانشجو دختر و ۵۰ دانشجو پسر هستند. همچنین در مقطع PHD از ۷۵ دانشجوی پذیرفته شده، تعداد دانشجویان دختر  ۵۳ نفر و تعداد دانشجویان پسر ۲۲ نفر است.

قوامی گفت: بیش از ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بومی استان خراسان هستند. بیشترین جذب دانشجو در رشته پزشکی عمومی و کمترین جذب در رشته فوریت‌های پزشکی است.

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد افزود: در تخصصی بالینی پزشکی از ۲۱۰ دانشجوی پذیرفته شده، ۱۲۵ دانشجو دختر و ۸۵ دانشجو پسر و در فوق تخصص این گرایش نیز از ۲۱ دانشجوی پذیرفته شده، ۹ دانشجو دختر و ۱۲ دانشجو پسر هستند. در مقطع کاردانی به صورت کلی ۴۶ دانشجوی پسر پذیرفته‌ایم. در تخصص دندانپزشکی از ۲۲ دانشجوی پذیرفته شده، ۱۶ دانشجو دختر و ۶ دانشجو پسر هستند.

قوامی در رابطه با پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مجموع امسال ۲۳ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده‌اند که تعداد دختران  ۱۰ نفر  و تعداد پسران  ۱۳ نفر است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.