در حالی پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان به شهر نیشابور منتقل شد که مسؤولان با رانت ، اطرافیان خود را از این پردیس بی‌نصیب نگذاشته‌اند.

سهم‌خواهی‌ها از مسؤولان پردیس دانشگاه فرهنگیان نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، یکی از اتفاق‌های بسیار مبارک و ارزشمند اخیر، تأسیس پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان در نیشابور است که یکی از خواسته‌های به‌حق و نیاز دختران نیشابور بود که با همت مسؤولان شهرستانی محقق شد.

اما این اتفاق خوب با حاشیه‌هایی همراه بود که دل هم مطلعی را به درد می‌آورد.

در نشستی که چندی قبل در محل پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان نیشابور برگزار شد، هر دو نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرای نیشابور بر شایسته‌گزینی تأکید فراوان کردند، تذکراتی که صدالبته به‌حق بود، ولی متأسفانه خبرهای موثق و البته ناامیدکننده‌ای از نتایج این تأکید بر شایسته‌گزینی به گوش می‌رسد.

اما دو نماینده از خراسان رضوی گزینه‌های خود را برای حضور در این پردیس معرفی کرده‌اند، در یکی از موارد خانم دکتر معرفی شده با توجه به عدم تطابق رشته و موارد درسی مورد نیاز پردیس، مورد توافق قرار نگرفته است، اما گزینه دوم این نماینده که عضو جامعه فرهنگی است وارد این مجموعه شد.

اما دیگر نماینده نیز از این انتقال به‌دنبال کسب منافع اطرافیان خود است، رئیس دفتر این نماینده نیز طی این مدت با تأکید بر انتقال خواهرش به این پردیس تلاش‌هایی را آغاز کرده بود که موفق شد خواهر خود را به عضویت در بین کارکنان این پردیس درآورد.

اما این سهم‌خواهی فقط به نمایندگان محدود نشد، در اتفاقی جالب‌ توجه، دختر مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور با گذراندن مقطع لیسانس در رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان و همچنین تعهد ۸ سال خدمت در منطقه محروم زبرخان، در سال گذشته در حالی که هنوز چندین سال از تعهد خدمتش باقی مانده، طی نامه و مجوز عجیب طرح و برنامه خراسان رضوی به شهر خرو و یکی از مدارس دوره متوسطه منتقل می‌شود، اما امروز و در حالی که در آغاز سال پنجم خدمت خود است هنوز به هیچ مدرسه‌ای در این بخش نرفته و به‌صورت خلاف قانون و صد البته به‌صورت اسمی به مدرسه‌ای در نیشابور منتقل شده، ولی تاکنون در این مدرسه نیز حضور نیافته و در عوض راهی پردیس خواهران تربیت معلم فرهنگیان نیشابور شد تا جمع سهم‌خواهی‌ها از این دانشگاه کامل شود.

این در حالی است که مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور روز پنجشنبه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد جابه‌جایی دخترش از مناطق محروم به شهر خرو گفته بود: دخترم تافل زبان دارد و دانشجوی ارشد در دانشگاه فردوسی در رشته مشاوره است، همچنین دخترم فارغ‌التحصیل سمپاد با معدل ۱۹.۹۰ بوده و جزو بنیاد نخبگان است.

حسین مهرآبادی بدون اشاره به اینکه چطور دخترش با فقط قبولی در رشته مشاوره و در ابتدای ترم اول دانشگاه به مدرسه متوسطه برای سمت مشاور منتقل می‌شود، تصریح کرد: دخترم در سال گذشته پژوهشگر برتر بوده است و دوستان گفتند از ظرفیت دخترم در بخش زبرخان استفاده کنند که من به مدیر این بخش گفتم این کار را انجام ندهید.

وی بدون اشاره به تعهد ۸ ساله خدمت دخترش در مناطق کم برخوردار و بدون توضیحی در مورد نحوه محاسبه دوران تحصیل به‌عنوان تعهد خدمت، تصریح کرد: امسال سال پنجم دخترم است و اگر دوران دانشجویی را حساب کنیم می‌شود سال نهم، دخترم می‌توانست قانونی درخواست انتقال دهد و اگر می‌خواستم می‌توانستم دخترم را حتی با سنوات صفر به نیشابور و در سیستم اداری به‌عنوان مسؤول دفتر و امین مدیر آموزش‌وپرورش بیاورم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: دخترم سال گذشته زبان انگلیسی تدریس می‌کرد و برای ایشان شخصاً از اداره کل نامه زدند که از ظرفیتش در دیگر جاها استفاده شود.

حال همه این موارد در حالی است که آموزش‌وپرورش نیشابور ادامه تحصیل معلمین خود در مقطع بالاتر را به بهانه کمبود معلم ممنوع اعلام کرده است و به نظر می‌رسد استفاده از رانت در بین مسؤولان نیشابور نه‌تنها تمامی ندارد بلکه با افشاگری رسانه‌ها روزبه‌روز بیشتر شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.