رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی داروخانه مدل آموزشی در این دانشکده خبر داد.

راه اندازی داروخانه مدل آموزشی در دانشکده داروسازی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بیژن ملائکه اظهار کرد: این داروخانه به منظور کسب مهارت و توانمندسازی دانشجویان پیش از ورود به عرصه  مستقیم ارایه خدمات دارویی، در دانشکده داروسازی راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در داروخانه مدل، دانشجویان زیر نظر مستقیم و دقیق اساتید می توانند با اصول اولیه نسخه خوانی و شناخت داروها آشنایی پیدا کنند و با فراگیری منوگراف یا نسخه های دارویی هر دسته دارویی، اصول مشاوره با بیمار و مشاوره بین حرفه ای، تجویز داروهای بدون نسخه، آشنایی با قوانین بیمه ای و مقررات و اقتصاد داروخانه، به کسب مهارت های لازم در زمینه تحصیلی و حرفه ای خود دست یابند.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روند تجهیز این داروخانه در مساحت ۲۵ متر مربع از زمستان۱۳۹۷ آغاز و در مردادماه ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و همزمان با شروع سال تحصیلی۹۸-۹۹ بصورت رسمی گشایش یافت.

دکتر ملائکه تصریح کرد: در این راستا سعی شده است تمام  نمونه های دارویی موجود در کشور حتی داروهای گران قیمت، کمیاب، داروهای یخچالی، برخی اقلام داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی، مکمل ها، شیر خشک و فراورده های آرایشی- بهداشتی نیز جهت آشنایی بیشتر و آموزش  کامل تر دانشجویان در این داروخانه مدل فراهم شود.

وی افزود: از دیگر امکانات این داروخانه می توان به تجهیزات کمک آموزشی، کتب مرجع داروسازی، به روز ترین منابع الکترونیکی و وبسایت ها جهت استخراج اطلاعات دارویی و نرم افزار نسخه خوانی با قابلیت های آموزشی متعدد برای افزایش مهارت نسخه خوانی اشاره کرد.

دکتر ملائکه تصریح کرد: دانشکده داروسازی مشهد این آمادگی را دارد تا درخصوص بهره برداری از داروخانه مدل به منظور آشنایی و آموزش دانشجویان سایر حرفه های پزشکی که مستقیم یا غیر مستقیم با ارایه خدمات دارویی در عرصه سلامت جامعه همراه و مرتبط هستند، بر اساس مکاتبات سایر دانشکده ها اقدام کند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.