سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت چهار جاسوس مرتبط با سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به حبس و اعدام خبر داد

صدور حکم حبس و اعدام برای چهار جاسوس/بازداشت بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه

قدس آنلاین:  سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت چهار تن به اتهام جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی بیگانه خبر داد و گفت از افراد به مجازات های حبس و رد وجوه دریافتی از کشورهای بیگانه تا اعدام محکوم شده اند.

اسماعیلی اظهار داشت: در این ارتباط علی نفریه فرزند غلامحسین به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا به تحمل ١٠ سال حبس و رد ٥٥ هزار دلار دریافتی از سرویس جاسوسی آمریکا، محمد امین نسب ، فرزند غلامعلی به اتهام جاسوسی برای انگلیس به تحمل ١٠ سال حبس و محمد علی باباپور، فرزند  غلامرضا به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا به ١٠ سال حبس و رد ٥٥ هزار دلار دریافتی ازداین سازمان جاسوسی محکوم و مجازات آنها قطعی شده اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فرد دیگری نیز به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و محاکمه و به لحاظ گستردگی فعالیت های جاسوسی به اعدام محکوم شده که حکم وی برای بررسی فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال شده که پس از نهایی شدن هویت این جاسوس نیز اعلام خواهد شد.

بازداشت دو قاضی

سرکرده باند بزرگ قاچاق به اعدام محکوم شد 
سخنگوی قوه قضائیه همچنین با اشاره به حکم صادره برای یکی از سرکرده های بزرگ قاچاق مواد مخدر گفت: این فرد که به تنهایی بیش از یک تن مورفین و چهار تن تریاک حمل کرده، به مجازات اعدام محکوم شده است که بعد از قطعیت حکم نام وی اعلام خواهد شد.

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه که مجری فیلترینگ تلگرام بود، گفت: موضوعات را نباید به هم ربط دهیم که اگر کسی کار خوبی کرد اما جرمی مرتکب شد با او برخورد می‌شود. در پرونده‌ای در ارتباط با پیگیری عناصر داخل قوه قضائیه که قبلا هم مطرح شده بود؛ دو تن از قضات تا امروز بازداشت شده‌اند و پرونده مراحل تحقیقات را طی می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعترافات طبری و اتهام به مقامات دیگر بیان کرد: ما در این پرونده مانند سایر پرونده‌ها به لحاظ قانونی اطلاع رسانی زیادی نکردیم و افرادی از این فضا سوء استفاده کردند و مسائلی را مطرح شد که مورد تایید ما نیست.

اسماعیلی افزود: در این پرونده ۱۷ نفر را بازداشت کردیم که دو نفر قاضی هستند که یکی شاغل و یکی بازنشسته است. ممکن است تعداد بازداشتی‌ها افزایش پیدا کند.

وی درباره ورود قوه قضاییه به توقیف اموال ایران در کانادا گفت: طی نامه رسمی به وزارت امور خارجه همکاری خود را برای اقدام قضایی و شناسایی اموال و دارایی‌های دولت کانادا در ایران اعلام کردیم.

اسماعیلی تاکید کرد: طی نامه رسمی به وزارت امور خارجه همکاری خود را برای اقدام قضایی و شناسایی اموال و دارایی‌های دولت کانادا در ایران اعلام کردیم.

سخنگوی دستگاه قضا اصلاح و تدوین قوانین جدید و مرودنیاز کشور را یکی دیگر از برنامه های تحول در دوره جدید این قوه خواند و گفت: یکی از معاونت‌های فعال قوه که معاونت حقوقی بوده در ٥ ماه اخیر با بسیج همه امکانات و بهره گیری از چهره های علمی ١٥ لایحه، دستورالعمل و آیین نامه تهیه کرده است و دستورالعمل هایی که می بایست به تصویب برسد انجام و ابلاغ شده و لایحه تامین امنیت بانوان، ثبت موسسات غیر تجاری و نحوه بهره برداری آپارتمان ها به دولت ارسال شده است. 

اسماعیلی اضافه کرد: علاوه بر آن ١۵ لایحه و دستورالعمل دیگر نیز تدوین و در مرحله نهایی تصویب قرار دارد همچنین ١٩ لایحه دیگر در این معاونت در دست اقدام است.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم فرآیند دادرسی و اجرای عدالت با تدوین قوانین و اصلاح قوانین محقق شود.

اجرای قانون کاداستر نیازمند تامین اعتبار است

اسماعیلی با اشاره به قانون کاداستر، گفت: اجرای این قانون نیازمند حمایت دولت و تامین اعتبار لازم است و در این قانون پیش بینی شده بود که ظرف پنج سال همه اراضی اسناد تک برگی و کاداستر را دریافت کنند.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: اراضی دولتی کمترین اقدام را برای دریافت اسناد کاداستری داشته اند. 

بازپس گیری ۱۶۷ هزار هکتار اراضی از زمین‌خواران

اسماعیلی در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از مقابله با زمین خواری در استان تهران پرداخت و با اشاره به اینکه در این زمینه نهادهای مختلفی از جمله نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی کل کشور همکاری داشته اند، گفت: بیش از ٣۵ مورد استرداد املاک به جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اوقات و شهرداری با دستور مقامات قضایی انجام شده است که مجموعا ارزش ریالی آن بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: اگر آمار دیگر استانها را نیز اضافه کنیم مجموعا تا الان 167 هزار هکتار از اراضی از زمین‌خواران گرفته و به دستگاه های متولی زمین واگذار شده است.

پرونده کارتخوان دفتر زنگنه معطل گزارش وزارت اطلاعات

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده وزارت نفت گفت: در ارتباط با خانمی که دستگیر شده بود، من در جلسات قبل اشاره کردم بحث کارشناسی انجام شده و گزارش واصل شده و دادگاه در روزهای آینده رای را صادر می‌کند. در خصوص کارت خوان علیرغم پیگیری‌ها گزارش کاملی واصل نشده است ما منتظریم گزارش کامل وزارت اطلاعات برای مرجع قضایی ارسال شود.

پرونده دانشجویان قلابی به مراجع قضایی ارجاع نشده است
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده ٢١١ دانشجوی قلابی از وزارت بهداشت به مراجع قضایی ارجاع شده است، گفت: مسئولان وزارت بهداشت یک مرتبه اعلام کردند معرفی کردیم، بعد گفتند معرفی خواهیم کرد و بعد گفتند جلوی ورود به دانشگاه این افراد را گرفتیم؛ حرف‌های متناقض زیادی زده شده اما در این ارتباط گزارشی به مراجع قضایی واصل نشده است.
وی ادامه داد: ما اطلاع دقیقی در این زمینه نداریم و صرف گزارش کافی نیست باید با نام و جزییات به مراجع قضایی معرفی شوند تا بررسی کنیم.

تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا در دستور نیست
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: بارها اعلام کرده ایم که شرط و شروط را نمی پذیریم و در شرایط برابر تصمیم می گیریم؛ اکنون موضوع خاصی در دستور نیست. 

پرونده باستی هیلز مشهد در دست بررسی است
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده باستی‌هیلز مشهد گفت: در باره زمین‌خواری در تهران و مشهد گزارشاتی واصل شده است که حمایت از سوء جریان در واگذاری و صدور پروانه دارد که در آرای قضایی تاثیرگذار است. 
وی ادامه داد: اکنون در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنیم اما همه سوء جریانات ادعایی را بررسی می‌کنیم و چنانچه ادعا شود تصمیم بر اساس سوء جریان و رانت صادر شده است، حتما در چارچوب قوانین و مقررات رسیدگی و نسبت به ابطال آن اسناد رسیدگی می‌کنیم. 
اسماعیلی اضافه کرد: درباره باستی‌هیلز جدید دستور بررسی صادر شده است و فرایند بررسی را طی می‌کند.

رای پرونده قائم مقام قالیباف صادر نشده است
سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده قائم مقام قالیباف گفت: حدود یک ماه قبل برای این پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده است اما هنوز رایی برای وی صادر نشده است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کامیل احمدی و اینکه برای این فرد با شکایت کدام یکی از نهادهای امنیتی پرونده تشکیل شده است، گفت: اصل بازداشت این فرد صحت دارد و موضوع آن بحث ارتباط با کشورهای بیگانه و موسسات وابسته به سرویس‌های بیگانه است.

تائید بازداشت مدیر شرکت کنتور سازی ایران قزوین

وی درباره بازداشت مدیر شرکت کنتور سازی ایران قزوین و اینکه این فرد در زندان کارهای اداری انجام می‌دهد، گفت: این فرد بازداشت و اتهاماتش سنگین است. ما سعی داریم که واحدهای تولیدی با بازداشت مدیران آن‌ها تعطیل نشود.

بازداشت ١٧ نفر در پرونده طبری تاکنون
سخنگوی قوه‌ قضائیه در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری از اعترافات اکبر طبری علیه برخی مسئولان قضائی و اینکه آیا این اتهامات صحت دارد یا نه گفت: در این پرونده مانند سایر پرونده‌ها به لحاظ ملاحظات قانونی، درباره محتوای پرونده اطلاع رسانی نکرده ایم اما از این خلاء ایجادشده برخی سوءاستفاده کردند و موضوعاتی را به عنوان اعترافات متهم یا متهمان دیگر این پرونده منتشر کردند که مورد تایید ما نیست.
وی افزود: در این پرونده ۱۷ نفر بازداشت شدند که دو نفر هم از قضات هستند که یکی از آنها شاغل و یک نفر هم اخیرا بازنشسته شده بود و در آینده ممکن است به عدد متهمان اضافه یا از برخی افراد رفع اتهام شود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده دانشگاه آزاد و اینکه دانشگاه آزاد اخیرا از رسانه‌هایی که با شاکیان و وکیل آن‌ها مصاحبه می‌شود شکایت کرده آیا جرم است؟ گفت: باید دید در مصاحبه چه گفته می‌شود. ممکن است در حین مصاحبه نشر اکاذیب و توهین و یا انتشار محتوایی از دادگاه‌های غیرعلنی منتشر شود که که قانون تعیین تکلیف کرده است.

اسماعیلی درباره ارسال پرونده دانشگاه آزاد به دادگاه تجدیدنظر اظهار کرد: دادگاه برای پرونده دانشگاه آزاد رای صادر کرده است؛ نمی‌دانم پرونده به تجدیدنظر ارسال شده یا خیر.

تایید حکم قصاص قاتل شیرمحمد علی
سخنگوی قوه قضائیه از تایید حکم قصاص قاتل شیرمحمدعلی زندانی در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: این حکم برای اجرا به دادسرای تهران ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.