مدیرعامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی گفت: کارگاه تولید فرش دستباف آستان قدس در شهرستان راور کرمان طی نیمه دوم مهر ماه جاری به بهره برداری می رسد.

کارگاه تولید فرش دستباف آستان قدس رضوی در شهرستان راور به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا باغشنی بیان کرد: در قالب این پروژه قرار است با رویکرد کمک به ایجاد اشتغال، یکی از سالن های آستان قدس رضوی در شهرستان راور کرمان با احداث ۴ دستگاه دار آهنی فارسی به عرض هر دستگاه ۴۰ متر به تولید قالی دستباف اختصاص داده شود.
وی با اشاره به اشتغال ۱۵۰ نفر همزمان با راه اندازی این کارگاه قالیبافی خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد از خانم های حاشیه نشین شهر و زنان سرپرست خانوار هستند.
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تقریباً تمامی این افراد آموزش های لازم را دیده اند، افزود: تعدادی از این افراد در قالب کاروان آموزشی به کارگاه شهرستان کاشمر اعزام شده و آموزش لازم را فرا گرفته اند و سایر افراد در کارگاه راور آموزش تکمیلی را طی خواهند کرد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود در ابتدای کار در کارگاه قالیبافی راور کرمان سالانه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش دستباف با کیفیت تولید شود.
باغشنی درباره موارد مصرف فرش های تولیدی در این کارگاه گفت: فرش های دستبافی که در این کارگاه تولید خواهد شد، به مشتریان، متقاضیان، تجار، برای استفاده به عنوان مصارف خانگی عرضه می شود و در صورت نیاز در حرم مطهر رضوی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: هدف از احداث کارگاه مذکور کمک به مردم محروم منطقه راور با توجه به خشکسالی های اخیر، آموزش بافت بهتر فرش دستباف و حفظ هنرهای قدیمی و اصیل ایرانی بوده است.
باغشنی افزود: تصمیم بر این است که فرش دستباف در کارگاه راور مانند کارگاه های مشهد و کاشمر تولید شود، به همین منظور آموزش ها بر اساس کارگاه های مشهد و کاشمر انجام شده است.
وی اعتبار مالی این پروژه را ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ از محل نذورات تامین شده و زیر نظر معاونت پشتیبانی آستان قدس رضوی توسط شرکت فرش صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: هم اکنون دارهای قالیبافی آهنی در کارگاه راور کرمان نصب شده و در حال چله کشی و آماده سازی برای بافت قالی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.