مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اکنون ۳۱ کشتارگاه دام در شهرستان‌های این استان فعالیت دارندکه تنها چهار واحد آن به صورت صنعتی کشتار می‌کنند که ۷۰ درصد کشتارهای دامی در استان خراسان‌رضوی به صورت صنعتی انجام می‌شوند.

فقط ۴ واحد از کشتارگاه‌های دام در شهرستان‌های استان کشتار صنعتی دارند

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی در حاشیه سفر به تایباد و حضور در مراسم تکریم و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی این شهرستان اظهار کرد: کشتارگاه‌های صنعتی در مشهد، فریمان، تربت‌جام و نیشابور فعالیت دارند و در بقیه شهرستان‌ها کشتار به صورت سنتی با نظارت ماموران شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان به منظور رفع نیاز مردم انجام می‌شود تا بدین وسیله از کشتارهای غیربهداشتی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های این استان کشتار شده که ۷۰ درصد آن به صورت صنعتی و بقیه به صورت سنتی صورت گرفته است.

شریعتی بیان کرد: انواع فرآورده‌های خام دامی شامل پوست، چرم، روده، فرآورده‌های خوراکی و غیرخوراکی، تخم مرغ و... به بیش از ۵۰ کشور اروپایی، آسیایی و برخی کشورهای آمریکایی  از این استان صادر و از ۲۸ کشور نیز واردات انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های داروسازی کشور در شهرستان فریمان این استان قرار دارد و حدود ۵۰ قلم دارو تولید می‌کند که از نظر کمی و کیفی در سطح کشور بسیار مطلوب است.

 فعالیت ۱۵ کشتارگاه طیور در خراسان‌رضوی

شریعتی عنوان کرد: اکنون ۱۵ کشتارگاه طیور در شهرستان‌های این استان فعالیت دارند که همگی به صورت صنعتی کشتار انجام می‌دهند. سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون قطعه طیور در این واحدهای صنعتی، کشتار و به بازار عرضه شد.

او علت کاهش قیمت تخم‌مرغ را تولید بالا اعلام کرد و افزود:  امسال۷۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شده که مازاد بر مصرف بوده و همین امر سبب کاهش در قیمت این محصول شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام طی سه سال گذشته تلفات انسانی در این حوزه در استان خراسان‌رضوی گزارش نشده و در موارد مشکوک نیز به صورت جدی با آن مبارزه شده است.

در این مراسم از زحمات محمد علی کامل قدردانی و فرهاد منصوری به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان تایباد معرفی شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.