حدود ۲۳ درصد سالمندان کشور مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

۲۳ درصد سالمندان کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش قدس آنلاین، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امروز در نهمین همایش ملی تجلیل از سالمندان زیرپوشش این نهاد در سراسر کشور که در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: هم اکنون از مجموع هفت میلیون سالمند کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

حسین خدرویسی افزود: در مجموع ۳۷ درصد مددجویان این نهاد در کشور را سالمندان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه سالمندان سرمایه های ارزشمند کشور هستند اظهار داشت: در این همایش سالمندان نخبه از ۳۱ استان کشور شرکت دارند و این مراسم نیز با هدف بزرگداشت مقام سالمندان در قالب اردوی سه روزه مشهدالرضا (ع) برگزار شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی نیز در این مراسم از سالمندان به عنوان ظرفیت و سرمایه های اجتماعی نام برد و گفت: در این همایش ۸۰۰ مددجوی سالمند از سراسر کشور با عنوان "تکریم نعمت" و با شعار "سالمندی، تحرک و نشاط با رویکرد ارزش های دینی" شرکت دارند که ۴۰۰ نفر آنان مرد و ۴۰۰ نفر نیز زن هستند.
حبیب الله آسوده هدف از برگزاری این همایش را تکریم و تجلیل از سالمندان دانست و افزود: این همایش که از ۹ مهر ماه در رواق کوثر حرم مطهر رضوی آغاز شده است تا ۱۱ مهر ادامه دارد.
وی اظهار داشت: سالمندان شرکت کننده در این همایش علاوه بر زیارت حرم مطهر رضوی از یک وعده غذای متبرک، برنامه های مختلف فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی و فوق برنامه های متناسب با شرایط آنان برخوردار می شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.